HDD geformateerd na RAID-setup

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlexyPHP

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2012
Hallo forumleden,

Ik heb een Mac Mini server met een 128GB SSD en een 500GB HDD intern. Vandaag heb ik via USB een 2e 500GB (die oorspronkelijk in de Mac zat) aangesloten om RAID-1 te testen. Maar nadat ik dit had geconfigureerd op de Mac formatteerde hij mijn hele 500GB schijf (intern), wat ik niet verwacht had.

Op die HDD staan ontzettend belangrijke bestanden die ik echt terug moet hebben. Ik heb een back-up, maar die is alweer een paar dagen oud en eigenlijk had ik voordat ik deze RAID ging testen ook een back-up moeten maken, maar dat is dus nu te laat.

Nadat dit is gebeurd heb ik alleen de RAID-configuratie weer verwijderd en verder niks met de interne HDD gegaan, dat lijkt mij het beste.

Ik heb met verschillende tools (Data Rescue 3, Disk Doctor en Stellar Mac Data Recovery) geprobeerd om de data terug te halen, maar tevergeefs, kleine delen werden gevonden en zo onoverzichtelijk dat ik er niets van kon maken.

Ik wil gewoon mijn HDD terug naar de oorspronkelijk staat en volgens mij is dit ook mogelijk aangezien bij een quick format de HDD niet wordt leegehaald maar alleen de tabellen (i don't know).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen anders ben ik genoodzaakt een vermogen uit te geven bij een bedrijf die het voor mij kan gaan doen.

Alvast bedankt!

Recuva al geprobeerd? Eventueel staan er ook wat goede recovery tools op hirens boot cd.

Hopelijk heb je hiervan geleerd, want het is altijd zo dat wanneer je een RAID setup gaat instellen, je harde schijven geformatteerd worden ;)

Bedankt voor jouw reactie. Recuva is echt Windows-only en daar heb ik dus niet zoveel aan. Ik wil gewoon de HDD herstellen zoals hij was, het is echt belangrijk dat ik de status van de HDD (5 juni) terug krijg.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi vervelend! Ik heb ook zo'n soort issue.. Boomerang Data Recovery is het enige programma dat bij mij succesvol lijkt, in ieder geval volgens de gratis trial (en ik heb ze allemaal geprobeerd). Maar echt recoveren kost 120,- Vandaar dat mijn schijf nog steeds ergens in een kast ligt..

http://www.boomdrs.com/

(Je kunt het nog proberen met Drive Genius, Diskdrill, Disk Warrior, Techtool pro & Wondershare. Maar die werkten in mijn geval niet (geen Raid-probleem trouwens)

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan