HDD herkenning

Status
Niet open voor verdere reacties.

con-v

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2002
Een tweede harde schijf gemonteerd als slave en omdat dit een
vervanger van een defecte tweede schijf is werd hij direct
herkent. (als D:\ in Deze Computer)
Via MS Dos fdisk uitgevoerd.
Na herstart format d: \u. Aan het einde kreeg ik een scherm
van Norton AntiVirus Auto-Protect met een mededeling die ik
niet begrijp. De 3 keuzes zijn: Stop-Continue-Exclude.
Ik heb voor de laatste gekozen. Dan krijg je weer
C:\WINDOWS> te zien, hier heb ik exit achter getyped maar
dat is niet goed want dan krijg je een zwart scherm te zien
zodat de re-start knop is gebruikt wat dus eigenlijk ook niet
goed is. Wat is nu het probleem:
In "Deze Computer" ontbreekt de D:\ schijf, in het Bios en
in Apparaatbeheer staat hij wel.
Wie weet wat de oplossing is?

Heb je het letterlijk zo getypt? Format d: \u? Die (back)slash moet de andere kant op, zo dus / .Misschien heeft dat met die melding te maken die je niet begreep?

Ik denk dus dat hij nog (echt) geformatteerd moet worden.

Maar als hij die schijf niet herkent in windows, dan kun je het makkelijkst met een opstartdiskette opstarten en dan format d: /u intikken.

PS. Heb je Fdisk ook goed uitgevoerd? Hier heb je een uitleg voor de zekerheid http://www.janthomas.nl/Fdisk.htm

Laatst bewerkt:
Hoi,

Heb je toevallig XP op de computer te staan...

Zoja, dan kun je het volgende doen..

Start, Programma's, Computer Beheer.

Kies daar Opslag en dan Schijfbeheer onder in het rechter schermpje zie je dan al je harde schijfen en je cd roms, kies daaruit de HD die je wilt formateren of partitioneren en druk dan op de rechtermuisknop, dan kun je verschillende dingen kiezen.

Heb je window me erop of ouder dan moet je effe een opstart diskette maken en in dos fdisken en formateren.

Groetjes, Dj Viper

Die melding van norton komt omdat de bootsector waarschijnlijk gewijzigd wordt door het formateren. Als je op continue had gedrukt had het formateren doorgegaan. Norton denkt dat er een bootsector virus aan het werk is terwijl je dit zelf bewerkstelligd. Niks om je zorgen over te maken. Je moet je pas zorgen maken als je die melding krijgt als je niks met die schijf aan het doen ben.

De backslash had idd de andere kant op gemoeten. Maar ik ga ervanuit dat je dit ook gedaan had anders had je een foutmelding gehad.

Geplaatst door Metalhead
Die melding van norton komt omdat de bootsector waarschijnlijk gewijzigd wordt door het formateren. Als je op continue had gedrukt had het formateren doorgegaan. Norton denkt dat er een bootsector virus aan het werk is terwijl je dit zelf bewerkstelligd. Niks om je zorgen over te maken. Je moet je pas zorgen maken als je die melding krijgt als je niks met die schijf aan het doen ben.

De backslash had idd de andere kant op gemoeten. Maar ik ga ervanuit dat je dit ook gedaan had anders had je een foutmelding gehad.

Het was inderdaad een slash die ik gebruikt heb.
En dan, hoezo geen zorgen maken, de D:\ schijf staat niet in Deze Computer en is dus niet benaderbaar.
Ik gebruik Win98SE
:(

Waarschijnlijk omdat hij nog niet geformateerd is. Probeer hem gewoon in Dos te formateren en dan zou het goed moeten wezen.

Heb ik geprobeerd, maar de schijf wordt niet gevonden.

MaxBlast3 was de redder in nood, formateren m.b.v. dit programma bracht de oplossing. Iedereen bedankt voor het meedenken. :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan