HDD is leeg

Status
Niet open voor verdere reacties.

roylodder

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2006
HDD is leeg [opgelost]

Hallo mensen.

Ik heb net mijn pctje weer draaiend.
heb eerst een backup gemaakt op een hdd die ik alleen voor backups gebruik.
toen die schijf los gekoppeld van mn mobo en een herinstall van win xp pro gedaan.

maar..... nu heb ik alles weer netjes draaien en alleen de backup schijf doet het niet.
ik kom er niet in en hij geeft aan dat hij leeg is.
(en ja ik heb hem wel netjes weer aangesloten :thumb: )

please help, er staan belangrijke bestanden op die schijf (files van klanten)

EDIT:

het is een maxtor 300gb sata schijf, maar schijfbeheer een 128gb schijf aan met de status : in orde

Laatst bewerkt:
ik geef je tijd zat, om misschien je HDD te testen bij een goede vriend of buur.

en ehhhh.........zou je het kabeltje even kunnen nalopen? vaak zit er dan een knik in die kabel waar het euvel zou kunnen liggen

suc6:thumb:

Sluit af en koppel hem af, installeer daarna eerst SP2.

Wis alles aan de rechterzijde in het register bij
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\MountedDevices

Zet hem uit, hang die schijf er weer aan, en start op, en ga naar start -> uitvoeren en geef daar diskmgmt.msc in en geef OK.

Als de schijf geen schijfletter heeft of je komt er niet in, ga met de muiscursor op het grijze deel waar schijf1 staat, en dan met de rechtemuisklik kijken wat daar de opties zijn, als er importeren bij staat, doen, in ieder geval GEEN dynamische schijf van maken.

sinds ik die dingen uit het register heb verwijderd heb ik een blue screen of death.
en mn pc hangt in een loop.
dus ik kan weer helemaal opnieuw beginnen en nu maar hopen dat er niet meer kapot gegaan is. :evil:

Als je die sleutel zelf hebt laten staan en alleen de schijfverwijzingen hebt weggehaald, kun je daar geen BSOD van krijgen hoor.

En wat staat er in die BSOD?

wat in de bsod staat kan ik niet zien, hij is te snel weg.
heb alleen de waardes in het register verwijderd en toch een bsod hoor. weet niet wat het is.
is er een manier om die register terug te zetten? ik heb er een backup van.

EDIT:

Ik heb net even een herinstall van win xp pro gedaan en sp2 geinstalled.
ik heb de register tweak niet uitgevoerd en de hdd werkt weer.

bedankt voor jullie hulp.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan