HDD is ontzettend sloom

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0706

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2010
Hallo allemaal,

Mijn hardeschijf (WDC WD5000AAKS) is ontzettend sloom. Ik heb hem zojuist in een andere computer gestopt om te kijken of het aan de computer zelf lag, maar dit is echter niet het geval. Zodra ik de HDD in deze computer hang (Windows start vanaf de HDD die in de computer zit en dus niet de WD HDD) is opeens de hele computer ontzettend sloom. CPU gaat naar 100% en beide HDD's gaan ook rond de 80~100% hangen. Mijn vraag is nu echter, hoe kan dit en is dit misschien nog op te lossen? (HDD is 5 jaar oud)

Met vriendelijke groet,

Is hij nu mee bezig en dat gaat zo te zien nog heel erg lang duren, jammer genoeg. Je hoort nog van me :P

Dingen kunnen ook stuk gaan en qua leeftijd kan dat zomaar en duur zijn ze niet meer.

Hallo

(crystaldiskinfo) leest de smart status v/d drive.

Indien deze drive korrekt is behandeld zal deze "good" zijn.

Caution of bad is uiteraard niet goed.

Bruuske schokken of te warm lopen zijn de meest voorkomende oorzaken van voortijdig sneuvelen.

Peter

Laatst bewerkt:
Vergeet voorlopig alle suggesties over testen of nog erger repareren.

Maak eerst een kopie van de gegevens nu het nog kan....

Heb ik al gemaakt. Hij moet 45 uur scannen.... Beetje lang eh. Naja nog 24 uur :')

Hallo

"(crystaldiskinfo) leest de smart status v/d drive."

Duurt hooguit 30 seconden om deze ui te lezen ....

peter

QUICK TEST - performs SMART drive quick self-test to gather and verify the Data Lifeguard information contained on the drive.
Zit ook in de "Data Lifeguard Diagnostic for Windows".
Hopelijk staat smart aan in de bios.

Hij heeft de EXTENDED TEST nu lopen.:)

Extended test ja. En zoals ik al zei, hij is ontzettend traag, kun je ook wel zien nu.

Eindelijk klaar en er waren "bad sectors" gevonden die vervolgens gerepareerd zijn. Hij is hem nu nog compleet aan het formatteren door allemaal nulletjes te schrijven, maar ik weet nog niet zeker of hij het weer normaal doet. Tot zo ver werkt hij wel nog normaal.

Zou hem niet meer vertrouwen, die bad sectors kan dat progje niet repareren, die verplaatst de gegevens naar een reserve en hangt er een "flag" aan zodat ze niet meer gebruikt kunnen worden.

Er zijn 2 progjes in omloop, HHDRegenerator en Spinrite die de magnetisatie kunnen repareren, wat meestal de oorzaak is, maar een andere schijf aanschaffen is goedkoper.:)

Mmm zo werkt dat dus. Maar goed, hij is nog steeds net zo sloom en al 5 jaar oud, dus ik ga hem inderdaad niet meer vertrouwen. Ik duw er wel een andere in. Allemaal bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan