hdd koeling?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkeenjij

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
hallo allemaal,ik wil graag mijn hdd 4 stuks beter koelen
hoe kan ik dit voor elkaar krijgen zonder teveel getob
ik heb deze kast
http://www.alternate.nl/html/product...&l2=Midi+Tower

in de onderst 4 bays voor 3,5 inch zitten dan ook 3x sata hdd
2x 1TB 1x 640GB en nog een oude ide schijf van 240GB die ik gebruik als backupschijf
nou zou ik er eigenlijk een hdd koeler bij willen zetten maar volgens mij heb ik daar geen ruimte meer voor want alle bays zitten vol heb nog wel ruimte over in de 5,25 bays
iemand een idee
ik kan nl. de case fan front ook niet vervangen door een 120mm fan omdat daar geen schroefgaatjes voor in zitten
iemand een idee of oplossing hiervoor? :thumb:

De link naar je kast werkt niet. Wellicht even het typenummer vermelden, dan kunnen we Googlen :shocked:

Als de ruimte in de kast te beperkt is, kan het een oplossing zijn om een andere kast te nemen met betere koeling. Anders zul je creatief moeten worden met de ruimte, en desnoods met de decoupeerzaag en een boormachine het gat voor de koeler groter maken en de schroefgaatjes op de juiste plek boren met een metaalboortje. Het lijkt me dat die gaatjes toch aan de binnenkant zitten, dus waarom niet. Desnoods hang je een grotere koeler voor het bestaande gat met tierips. Mooi is anders, maar zolang het maar werkt, en het zit toch aan de binnenkant. :o

Bijlagen

• IMG_6618_custom.jpg
    IMG_6618_custom.jpg
    89,8 KB · Weergaven: 50
Goedemorgen,

In je andere zelfde bericht (die je beter even kan verwijderen) werkt de link wel als het goed is gaat het om deze maar gezien de indeling van de kast lijkt mij het moeilijk om aan de voorkant een koeler te hangen.
Maar heb je gekeken hoe warm ze worden want het lijkt mij niet eenvoudig om dit netjes te regelen.

@ mrmusic,

zou hij daar nog ruimte voor hebben 3 van de 4 sloten heeft hij bezet

heb zelf de akaska
Super handig maakt weinig geluid en zorgt voor geluid. Het kost me wel 1 3,5 bay

even goed kijken naar wind flow in je systeem, "te"veel coolers werkt niet altijd

Laatst bewerkt:
De Coolermaster Centurion 5 wordt geleverd met een 80 of 90mm koeler aan de voorkant onderin. Als je een grotere koeler wilt gebruiken zul je de harde schijven naar boven moeten verplaatsen en middels brackets in de 5.25" slots hangen.

Bijgevoegd 2 plaatjes van hoe ik bedoel. Hoop dat je er wat aan hebt.

Bijlagen

• IMG_1613.JPG
    IMG_1613.JPG
    93,8 KB · Weergaven: 40
  • HPIM5292.JPG
    HPIM5292.JPG
    85,7 KB · Weergaven: 53
@ markd,

Doe je die klepjes er ook weer voor? zo ja dan werkt het verre van optimaal

De klepjes van de Coolermaster Centurion zijn als het ware van gaas gemaakt, dus dat doet niet veel aan de koelprestaties af. Ik heb deze kast zelf ook regelmatig gebruikt bij het bouwen van systemen, vandaar dat ik dat weet ;)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik had het eigenlijk over jou bijlage, neem aan dat jij het zo hebt zitten want dat is geen centurion.

Oh zo, hehe, ja, scherp. Laat ik het zo zeggen, de plaatjes zijn ter illustratie hoe je die schijven in de 5.25 bays kan zetten met een 120mm koeler er voor. In de Centurion zou dat goed gaan vanwege die gaas constructie. Ik heb het zelf inmiddels niet meer zo, maar zoals op mijn eerste bijlage bij mijn eerste antwoord in deze post :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan