HDD kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

RMS123

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2009
Hallo,

Veel meer valt er niet uit te leggen:
Ik heb hier 2 oude pc's staan(win XP), 1 externe schijf kastje, geen van beide pc's werkt goed.
Mijn doel: ik heb hier een hdd van 30gb, met volledig (in beide pc's) werkende windows, ook op de andere PC hebben. Dus de hdd gekopiërd.
De optie om te installeren op de andere pc is onmogelijk.

Wat heb ik geprobeerd?
Eeeeh, de hdd aan een (win 7) PC gehangen (extern), geprobeerd alles op de hdd in te pakken in een RAR bestand, maar dat werkte niet. Gegoogled, maar ik kwam op hele lange processen... lijkt mij dat er een simpelere manier is...
Ik snap dat WIN daar een beveiliging tegen heeft, omdat je anders met 1 installatie 100 pc's kan gebruiken... maar er moet toch een mogelijkheid zijn?

Alvast bedankt.

PS: de processor is anders(AMD athlon/intel pentium III), maar dat maakt denk ik toch niet uit.

Gaat niet werken...

Je kunt een met Windows geinstalleerde harddisk niet overzetten van de ene pc naar de andere, als daar andere hardware inzit.

Dan hebben die pc's minimaal dezelfde chipset en waarschijnlijk meer overeenkomsten

De een is van AMD, de ander van INTEL... niet bepaald gelijk dus...

Lekker blijven proberen dan, ik beloof je dat het niet gaat werken...

Windows easy transfer? Weet niet of het ook met oude pc's kan?

Maar die verplaatst volgens <a href=http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/products/features/windows-easy-transfer>deze site</a> alleen de userdata en niet het OS

Kan je als het goed is allemaal aan passen als je in windows easy transfar op costum klikt DENK IK,kan het niet met zekerheid zeggen.

Ik ben nu met Norton Ghost aan de slag gegaan, en sta nu voor het probleem dat je hdd's kan kopiëren, maar niet tijdelijk ergens kan opslaan.
Dus ben ik nu mijn 500 gb D: schijf aan het leegmaken. Of is dat met Windows easy transfer niet nodig?

Laatst bewerkt:
Het is na veel geklungel wel gelukt, maar heb de ene pc geupdate naar win7 (Ja echt! met 1ghz processor en 500 mb ram en werkt nog snel ook :D)

Helaas is nu van de andere PC het mainboard of de voeding kapot :(

Dus nog een tip: Win7 draait al op hele lage systeem eisen. 1ghz processor is zat...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan