Hdd laptop heeft het begeven

• Onderwerp starter Onderwerp starter sjoerd1981
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
S

sjoerd1981

Hallo

De hdd van mijn dochter laptop heeft het begeven.
Nu wou ik voor tijdelijk als dat mogelijk is windows welke maakt niet uit op een USB of Externe hardeschijf zetten....en dat je hem dan in de bios insteld dat die via 1 van de 2 opstart en dat je dan gewoon alles zou kunnen wat mijn dochtertje er voor ook kan..bevoorbeeld windows live messenger..heb al een beetje rond gekeken maar ik kon niet iets vinden wat er een beetje op lijkt hoe ik een windows die ook opstart via usb of exteren harde schrijf ...het probleem is de hdd van mij dochter is met zo,n smalle aansluiting en die 2 hdd die ik nog in de lade had liggen zijn van die brede aansluiting dus ,,,ben ik genoodzaak om ene nieuwe hdd te kopen...maar weet niet of de laptop dat nog wel waat is ..

Hoop dat iemand mij kan helpen

Want dan hoef ik mijn pc niet steeds afestaan aan dochte lief...
mvg sjoerd :thumb:

er zijn speciale versies van windows die je vanaf een USB drive kan laten werken. Meestal zijn die "homebrew" versies, want Microsoft geeft die zelf niet uit.
Als je een beetje de weg weet in usenet of torrents, is dat niet zo moeilijk te vinden.

Wat betreft harde schijf... voor pakweg 7 tientjes heb je een nieuwe schijf. Wat je ook nog zou kunnen doen, is eens even bij de plaatselijke kringloop of het gemeentelijk depot langsgaan...

madmuppet en waar moet ik dan onder zoeken onder homebrew

Neem aan dat het geen moeilijk opgave is want ben niet zo goed met de pc....
alvast bedenkt voor je snelle reactie

Vraag mij af hoe je aan de conlusie bent gekomen dat de hdd is overleden, wat gebeurt er dan met die schijf in de laptop?

Tevens is het een crime om een Windows versie v.a. een extern medium te laten draaien, dat gaat niet zomaar.

Pc opstarten niet een beeld geen opstart...toen hdd er uit gehaald in een behuizing gedaan dat ik het via een usb poort kon aanspreken...ziet de hdd niet eens toen , nog ene keer geprobeerd op een andere laptop...was makkelijk geweest dat de laptop de zelfde hdd aansluiting als die van me dochter hadf maar helaas was dat niet zo maar had nog wel een behuizing met die aanluiting...dus als ik het zo heb geprobeer neem ik aan dat de hdd het heeft begeven , dus als ik het goed begrijp., moet sinterklaas haar een nieuwe hdd geven

madmuppet en waar moet ik dan onder zoeken onder homebrew...

Nee, ja zal moeten zoeken op een “portable” versie van Windows XP, Vista, 7 ,8 of wat je dan ook wilt. Er zijn ruim voldoende van die versies, in allerlei varianten te vinden via Usenet of torrents, maar… die zijn per definitie niet legaal.
Volgens de regels van het forum mogen we niet helpen bij het verkrijgen of werkend krijgen van niet-legale software.

Ik zal je één kleine tip geven: www.binairies4all.nl

Bedankt voor je tip....heb via google portable windows ingevuld maar kon niks vinden ...maar mss kijk ik niet goed ..maar toch bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan