hdd laptop probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

claas o

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
Berichten
8
Hallo,

laptop met 3 partities waarvan windows op c, documenten op d en installaties op e

met het prog partition magic c schijf groter gemaakt door ruimte van e weg te halen,
en de labels van alle drie veranderd

vervolgens opnieuw gestart en het prog uit laten voeren. na lang wachten startte deze opnieuw op en kwam met het zwarte scherm met de melding "windows is de vorige keer niet goed afgesloten"
wilt u veilige modus, windows normaal starten enz. vervolgens gekozen voor normaal starten.
dan komt hij met het windows xp logo'tje en begint vervolgens te laden dit duurt even en dan springt hij snel op het blauwe foutmeldingsscherm en start opnieuw op.
dit proces blijft zich herhalen.

waar het omgaat is de data die op d staat, is er een mogelijkeid dat het programma partition magic de data versleuteld totdat hij helemaal klaar is waardoor ik de schijf niet kan lezen ?

het al geprobeerd om met opstartbare cd's iets te doen (Bart's PE/ Hirens boot cd) maar dit werkte niet
hij kon de cd niet lezen.

vervolgens met een verloopje de harddisk ide 2,5inch aangesloten op mijn desktop pc.
hier ziet hij wel dat er een schijfstation word aangesloten maar ik kan verder nergens bij komen.

heeft iemand nog een idee/ ervaring hiermee of ervaring met partion magic misschien een repair of iets ?

met vriendelijke groet,

Claas
 
- start op vanaf de XP cd
- ga naar de repair console
- type: chkdsk /r [enter]
- type fixboot [enter]
- type fixmbr [enter]
- type exit [enter]

Start nu de pc weer eens opnieuw op
 
na het invoeren van de cd kan ik kiezen voor systeem herstel, dan vraagt hij om een floppy,

in xp setup kan ik kiezen voor installeren partie verwijderen en afsluiten

hier komt hij met het volgende: 76317 mb, 0 met ID 0 op bus 0 (atapi)

(setup heeft geen toegang tot deze schijf)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan