HDD laten repareren --- wat doen ze precies?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wasbeer007

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2005
Mijn harde schijf gaat kapot binnenkort want ik krijg een BAD S.M.A.R.T. foutmelding, "Service-Planet" gaat mijn harde schijf repareren.

Maar hoe gaat dat precies ? Ik zou graag willen dat persoonlijke gegevens die in sommige tekstbestanden staan (passwoorden / mailtjes en dergelijke) niet door hun gelezen worden.

Ook werk ik mee aan een commercieel software-project, dus ik heb liever niet dat de broncodes gelezen worden of ooit nog leesbaar zijn.

Ik heb eerst een backup gemaakt van mijn gegevens op mijn harde schijf en ergens anders opgeslagen.

Daarna heb ik de volgende handelingen gedaan

- 7-pass Wipe Scheme:U.S. DoD 5200.28-STD (met BCWipe, dus in Windows XP zelf)
- Active@ Killdisk (Free) 1-pass wipe van hele schijf
- Low-level format
- Format
- Herinstall van Windows XP en wat simpele programma's zoals MSN en dergelijke tot ze de computer komen ophalen.

Ik ben nu bezig met Disk Scrubber 2.1, die overwrite ook Free-Space.
Daarna ben ik van plan met Guttman (35-pass) eroverheen te gaan.

Ik ben erg gesteld op mijn privacy en ben dus bang dat er mensen zijn die mijn prive-gegevens gaan proberen te recoveren en dus te bekijken.

Zijn de handelingen die ik verricht hebben goed genoeg om te zorgen dat mijn gegevens onherstelbaar is?

Laatst bewerkt:
Ze gaan echt niet je schijf recoveren of repareren, als er een smart melding wordt gegeven krijg je gewoon een vervangende schijf.

Jozo zei:
Guttman is afdoende, word ook gebruikt door amerikaanse inlichtingendiensten.

En door de AIVD :rolleyes: , schijnt erg goed te werken op diskette's.
Sorry :love:.

OnegaiNL: wat is de reden dat je hem laat 'maken' en geen nieuwe koopt? Garantie?

Ik had wel mijn twijfels over:
OnegaiNL zei:
- 7-pass Wipe Scheme:U.S. DoD 5200.28-STD (met BCWipe, dus in Windows XP zelf)
maar ik denk dat guttman wel afdoende is.

Weest gegroet,
Guus

XP_PC zei:
En door de AIVD :rolleyes: , schijnt erg goed te werken op diskette's.
Sorry :love:.

OnegaiNL: wat is de reden dat je hem laat 'maken' en geen nieuwe koopt? Garantie?

Zit nog garantie op

OnegaiNL zei:
Zit nog garantie op
Als er nog garantie op zit, dan kan je toch een nieuwe vragen? Lijkt mij goedkoper (ook voor het bedrijf) dan deze te repareren.. en aangezien deze al eens stuk is gegaan, heb je meer kans dat ie strax wéér stuk gaat, en dan misschien net als de garantie is vervallen... ;)

ashampoo winoptimize heeft een funcie om bestanden definitief te verwijderen, je ziet niks meer, maar wordt gewoon 30x overschreven met willekeurige data :)

Vraag verplaatst naar de juiste sectie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan