hdd locked with key

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcellin

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2006
Goedemorgen,

Heb hier een laptop met xp(legal) erop ( hp compaq nc4200 ).
Soms liep hij vast (geen bsod) en ook ctrl-alt-del werkte niet.
Nu start hij zelfs windows niet meer op. het enige wat er op komt is het opstartscherm van compaq en daarna
HDD LOCKED WITH KEY en daarbij een symbool van een sleutel.
Iemand al ervaring met dit soort toestanden?
Voor mij was het de eerste maal dat ik dit zag.

Alvast bedankt voor een reaktie.:thumb:

mvg Marcel

Beetje vreemd verhaal. Je zou hier kunnen kijken, op pagina 2-2 / 2-4 om het zgn. DriveLock wachtwoord van de harddisk af te halen.

Of je hier (nog) bij kunt kan ik van hieruit natuurlijk niet beoordelen, maar vergeet niet dat de laptop echt uit moet zijn en dan worden aangezet met de knop/schakelaar voordat deze methode kan werken (zie pagina 2-4 bij DriveLock instructies).

Succes,

Tijs.

Hallo Tijs,
Bedankt voor de info,
ik zal dit even doornemen.
Ik hou U op de hoogte!

Mercikes:thumb:

Marcel

Hallookes,

Ik heb dit even doorgenomen, zoals besproken in het boek de batterij uitgehaald en 5 min eruit gelaten.
Dit brengt totaal niets op.
Nu heb ik een nieuwe HD geplaatst, een bootable usb-stick gemaakt met windows erop, windows volledig kunnen installeren op de nieuwe schijf, maar nu komt het:

Bij het opstarten van de laptop gaat het fout, het moment dat het bureaublad er zou moeten opkomen geeft hij een bsod met daarop de vermelding dat de bios niet ok is. Nu heb ik mij laten vertellen dat compaq ook een deel bios op de harde schijf plaatst die ik dus kwijt ben door de crash. Ik probeer nu een rompaq te downloaden om een bootable usb met een rompaq te maken.
Tot nu toe vind ik enkel een rompaq om een bootable diskette te maken (wie heeft dit nu nog?:p)

Heeft soms iemand hetzelfde al meegemaakt, en hoe hebben jullie dit kunnen oplossen?

Alvast bedankt.

Marcel

Je aanpak is niet wat in die gelinkte handleiding staat:
a. Zet de originele harddisk weer terug (dus die met de hdd lock erop)
b. Je moet (nadat je de laptop via de aan/uit knop hebt aangezet) via F10 functietoets in de BIOS terecht zien te komen. Dan in het Security menu via de keuze Embedded security de Drivelock uitschakelen (als die ingeschakeld staat).

M.b.t. het niet starten van Winodws vanaf die nieuwe schijf: Wellicht heb je een gejatte versie van Windows geïnstalleerd die m.b.v. uitlezen van een code in de BIOS alleen op bepaalde types pc's/laptop werkt (BIOS locked OEM versie), maar ik ben niet zo goed thuis in dat soort zaken. Misschien had je in dat geval niet eens kunnen installeren; ik kan er echt helemaal naast zitten. Hopelijk bevestigt of corrigeert iemand wat ik in deze paragraaf stel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Heb dat ook geprobeerd, maar in de bios was de drivelock niet ingeschakeld.
Bij wat verder lezen staat dat alle wachtwoorden (ook hdd drivelock) worden verwijderd als men de batterij er 5 minuten uitneemt.
In andere forums heb ik ook al gelezen dat een hdd drive lock kan voorkomen van een slecht werkende dvd drive (maar die is niet aanwezig).

En die 'gejatte' versie van windows is wel een originele xp!:thumb:
Dus dat kan het probleem niet zijn, geen bios op de harde schijf?

grtz Marcel

Ik ga ervan uit dat het verhaal over Bios op harddisk bij jou niet van toepassing is: Dat zijn zaken die mogelijk speelden op zijn laatst zo rond 2003 of zo, maar niet in 2007 en later.

Je zult de héle foutmelding moeten gaan melden die je in XP bij die bsod ziet. Doe het volgende:
Druk (ná het BIOS scherm) herhaaldelijk op F8 totdat je het 'opstartmenu' van XP krijgt. Kies daar Automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen
Daarna krijg je de keuze om XP te starten. Doe dat. Schrijf de hele foutmelding op die je als BSOD krijgt en post die op het forum. [Ik bedoel hier echt alle informatie. Een digitale foto maken en die uploaden mag ook.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan