HDD maakt geluid en loopt vast in Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

NoRegretLife

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2010
Hallo,

Ik zit met een probleem.

Ik ben twee weken geleden overgestapt naar Windows 7 en nu zit ik met het probleem dat waarschijnlijk 1 van mijn 3 HDD's (waarschijnlijk degene waar Windows op geïnstalleerd staat) af en toe blijft hangen. Dan hoor ik het geluid wat ik ook hoor als ik de computer aanzet (een soort motor die start en daarna 2 klikjes) en tijdens het maken van dat geluid loopt de computer voor denk ik 2 seconden vast. Het gebeurt vaak als ik de prullenbak leeg. Maar ook als ik gewoon een video aan het kijken ben en het gebeurt zelfs als ik niet bezig ben maar bijvoorbeeld MSN gewoon aanstaat.

Vroeger heb ik al een keer een soort zelfde ervaring gehad met Windows Vista. Toen was ik overgestapt van XP naar Vista en toen maakte mijn HDD ook steeds een raar geluid. Alleen toen bleef de computer niet voor een paar seconden vaststaan. Met XP heb ik trouwens nergens last van.

Chkdsk geeft op alle drie de harde schijven geen problemen aan. Ik heb geprobeerd om een nieuwe chipset te installeren. En helaas was er (nog) geen beschikbaar voor Windows 7, dus heb ik die van Vista geinstalleerd. Maar daardoor is er ook niks veranderd. Misschien is mijn computer gewoon niet compatibel met Windows 7?

Alles werkt gewoon prima dus het lijkt me niet dat mijn harde schijven in gevaar zijn. Op XP ook nooit een probleem gehad. Maar het is gewoon heel irritant als je iets aan het doen bent en je 2 seconden ineens niks meer kan doen. Ik hoop dat iemand mij zou kunnen helpen.

Groeten,
NoRegretLife

Ik ben toch echt bang dat die harddisk aan het doodgaan is....

Dat zou niet zo mooi zijn. Is er een manier om dat te testen?

En enig idee waarom ik bij XP geen problemen ondervond? Ik ben nu al zo gewend aan 7 dat ik niet meer terug wil haha..

Dankjewel. Ik heb het gedownload maar ook HD Tune geeft geen problemen aan. De schijf is ook best nieuw dus het lijkt me sterk dat hij stuk is.

Misschien komt het omdat ik 2 partities had op XP en toen ik Windows 7 ging installeren heb ik alleen maar 1 partitie en dus niet de hele HDD geformateerd. Zou dit problemen kunnen opleveren?

Op de andere partitie staan alleen mijn media bestanden. Geen OS of dergelijke.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan