kays
Gebruiker
- Lid geworden
- 20 jun 2008
hoi !
ik heb hier 2 hdd's liggen, een IDE en een SATA
ik heb problemen met mn SATA hdd. (samsung HD400LJ)
vroeger had ik windows vista staan op de SATA schijf
deze is gecrashed, ik heb er toen een IDE schijf ingedaan.
de IDE schijf heeft een capaciteit van 80 gb (hier heb ik nu windows xp op staan)
de SATA schijf heeft een capaciteit van 400 gb
ik heb windows vista als image op een dvd gebrand.
als ik ALLEEN de SATA schijf aansluit en ik start mijn pc op :
-first boot hdd > ik krijg een scherm met "Schijfleesfout drukctrl + alt + del om te herstarten"
-first boot cdrom > hij start de vista-cd. ik volg de stappen tot ik bij een scherm kom waar ik moet kiezen op welke schijf ik vista wil installeren.
de SATA schijf is niet gevonden
als ik ALLEEN de IDE schijf aansluit en ik start mijn pc op :
-first boot hdd > windows xp start normaal op
-first boot cdrom > de vista-cd start op, hier kom ik weer tot het scherm waar ik moet kiezen op welke schijf ik vista wil installeren.
de IDE word wel gevonden, maar als ik door wil gaan met de installatie, krijg ik een bericht waarin staat dat de schijf niet voldoet aan de juiste criteria
als ik zowel de IDE als de SATA schijf aansluit, mijn pc opstart en in de BIOS kijk:
1: 1st MASTER "die IDE schijf"
2: 3rd MASTER "die SATA schijf"
in windows zie ik dat de SATA hdd wel word herkend, maar hij heeft een capaciteit van 127 gb
ligt het hier aan drivers?
maar wat ik uiteindelijk wil is:
-SATA schijf als master met windows vista (of xp) + capaciteit van 400 gb ipv 127 T_T
-IDE schijf als slave
ik hoop dat het allemaal goedkomt en thanks alvast
ik heb hier 2 hdd's liggen, een IDE en een SATA
ik heb problemen met mn SATA hdd. (samsung HD400LJ)
vroeger had ik windows vista staan op de SATA schijf
deze is gecrashed, ik heb er toen een IDE schijf ingedaan.
de IDE schijf heeft een capaciteit van 80 gb (hier heb ik nu windows xp op staan)
de SATA schijf heeft een capaciteit van 400 gb
ik heb windows vista als image op een dvd gebrand.
als ik ALLEEN de SATA schijf aansluit en ik start mijn pc op :
-first boot hdd > ik krijg een scherm met "Schijfleesfout drukctrl + alt + del om te herstarten"
-first boot cdrom > hij start de vista-cd. ik volg de stappen tot ik bij een scherm kom waar ik moet kiezen op welke schijf ik vista wil installeren.
de SATA schijf is niet gevonden
als ik ALLEEN de IDE schijf aansluit en ik start mijn pc op :
-first boot hdd > windows xp start normaal op
-first boot cdrom > de vista-cd start op, hier kom ik weer tot het scherm waar ik moet kiezen op welke schijf ik vista wil installeren.
de IDE word wel gevonden, maar als ik door wil gaan met de installatie, krijg ik een bericht waarin staat dat de schijf niet voldoet aan de juiste criteria
als ik zowel de IDE als de SATA schijf aansluit, mijn pc opstart en in de BIOS kijk:
1: 1st MASTER "die IDE schijf"
2: 3rd MASTER "die SATA schijf"
in windows zie ik dat de SATA hdd wel word herkend, maar hij heeft een capaciteit van 127 gb
ligt het hier aan drivers?
maar wat ik uiteindelijk wil is:
-SATA schijf als master met windows vista (of xp) + capaciteit van 400 gb ipv 127 T_T
-IDE schijf als slave
ik hoop dat het allemaal goedkomt en thanks alvast