HDD met OS bijzetten in werkende PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

flippieflink

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2005
Berichten
29
Ola,

Volgende uitdaging:
- Mijn vader zijn oude bak aan het upgraden.
- RAM geheugen bijsteken.
- HDD bijsteken.

Die laatste is de uitdaging. Ik heb ook een oude reserve PC staan. Die is redelijk kaal incl een mooie, cleane versie van XP SP2, alle scanners en rommelopvang zooi erop.
Nu heb ik een leuke HDD op de kop getikt en die wil ik bijzetten in zijn kast.
Heb van mijn eigen HDD een image gemaakt, die teruggezet op de nieuwe HDD en die wil ik dan bij hem erin zetten.
Mijn vraag is dus wat gebeurt er als ik die HDD bijzet als primary op een IDE kabel van bijv de CDROM speler en de PC opstart? Hij gebruikt nog WIN ME. Dat wil ik er natuurlijk afgooien als XP het bij hem doet, maar dat moet natuurlijk eerst getest worden.
Iemand ervaring of goede tips? Hij komt morgenmiddag op bezoek, ondertussen zijn alle tips en adviezen meer dan van harte welkom.

gr
Philip
 
Ik begrijp de vraag even niet. Wil je een harde schijf met de image van jouw eigen pc in de pc van je vader stoppen en hiervan opstarten?

Dit zal niet gaan, Windows zal zeer waarschijnlijk een blauw scherm bij het booten geven, of erg onstabiel lopen.

Of bedoelde je iets anders?
 
Je zit in de buurt. Heb netjes op de 'nieuwe' HDD een image teruggeplaatst.
Wil die 'nieuwe' HDD morgen in de kast van mijn vader bijzetten, zodat ik niet een volledige install hoef te doen, AVG, Adaware, etc etc hoef te downloaden en installeren.
Vraag waar ik mee zit is: wat gebeurt er als ik mijn pap zijn PC aanzet met 2 HDD's, een met XP erop en een met ME erop?
Andere optie: Anders moet ik zijn 'oude' HDD als slave zetten, maar ik heb geen jumper...
 
Hij boot gewoon van de primary schijf, het maakt niet uit of er nou Windows ME, Linux of iets anders op die andere schijf staat. In de boot record van de primary schijf (de nieuwe dus) staat er geen verwijzing naar Windows ME, dus zal hij deze ook niet opstarten.

Normaliter kan je in het BIOS ook instellen van welke schijf hij precies moet opstarten, dus als het niet op deze manier lukt kan je het altijd nog in het BIOS instellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan