HDD niet vinden op een amilo m3438g

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiltonbitch

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2009
Op mijn Amilo kan ik tijdens de installatie van windows xp mijn hdd schijfen niet vinden om te formateren.
Het schijnt dat dit veel voor komt bij fujitsu siemens (amilo) en Acer (asphire).
Nou eb ik gehoord dat je een bootable usb kan maken zodat die gaat werken als een bootble floppy.
Maar dat lukt niet aangezien er geen goede uitleg site's zijn zodat je die kan maken.
Mijn vraag hoe kan ik gewoon die harde schijven laten weergeven zodat ik met een bootable cd windows xp kan installeren.

Want ik ben op dit moment in staat om mijn laptop van 15 hoog me flat af te gooien

Waarschijnlijk gebruikt die laptop een sata schijf. In de bios kan je meestal de satacontroller instellen op IDE mode of AHCI mode.

deze hoort je in te stellen op IDE mode, zodat windows XP de schijven tijdens installatie wel kan vinden. Als het goed is kan je nadien in windows de drivers voor de SATAcontroller installeren en in de bios de mode weer op AHCI zetten.

:d

ik ga ff kijken of dat werkt ga ik ff me laptop erbij pakken.
Als het niet lukt hoor je me vanzelf wel weer klagen hahahah :P :thumb:

Waarschijnlijk gebruikt die laptop een sata schijf. In de bios kan je meestal de satacontroller instellen op IDE mode of AHCI mode.

deze hoort je in te stellen op IDE mode, zodat windows XP de schijven tijdens installatie wel kan vinden. Als het goed is kan je nadien in windows de drivers voor de SATAcontroller installeren en in de bios de mode weer op AHCI zetten.

Ik probeer dat maar dat staat er nergens bij, ik zie er alleen bij staan primary ide maste : atapi cdrom.

dan druk ik op enter staat er device, vendor, lba mode, pio mode async dma, ultra dma, maar die kan ik niet aan passen

klopt, staat ook niet op de eerste pagina, zit elders in de opties

aangezien echter al die bios verschillend zijn kan ik je zo niet vertellen waar precies die optie zit

klopt, staat ook niet op de eerste pagina, zit elders in de opties

aangezien echter al die bios verschillend zijn kan ik je zo niet vertellen waar precies die optie zit

okay maar zou je het mischien willen proberen want word er egt gek van die *k laptop of waar het ongeveer zit.
ik heb trouwens ook een via raid tool wat kan ik daar dan mee doen zou egt hellemaal blij zijn als je me kan helpen want egt wil heb zo uit het raam gooien en een nieuwe kopen maar is zonde van de laptop en het geld :(:confused:

ergens in de bios hoort een optie te staan om de AHCI controller te disablen of te enablen.
Die optie moet je dus op disabled zetten.

Waar die optie precies in de bios zit weet ik niet, het hoort er zo uit te zien

bios_ahci.png

of zo

01-p-6831fx-bios-disable-ahci.jpg

in ieder geval, dat is de optie die je moet zoeken en instellen

ergens in de bios hoort een optie te staan om de AHCI controller te disablen of te enablen.
Die optie moet je dus op disabled zetten.

Waar die optie precies in de bios zit weet ik niet, het hoort er zo uit te zien

bios_ahci.png

of zo

01-p-6831fx-bios-disable-ahci.jpg

in ieder geval, dat is de optie die je moet zoeken en instellen

Okay dankjewel ik ga ff zoeken want er staat bij mij dus hellemaalniks van dit soort dingen daarom werd ik zo gefrustreerd heb zelf ook ict opleiding gehad maar met sata en ata heb ik nog nooit gewerkt :d thnx

het kan hoor, sommige laptops hebben deze optie niet.

dan zal je de sata drivers in je windowsXP installatie cd moeten inbakken

daar zijn ook weer sites voor die een mooie uitleg geven.

het kan hoor, sommige laptops hebben deze optie niet.

dan zal je de sata drivers in je windowsXP installatie cd moeten inbakken

daar zijn ook weer sites voor die een mooie uitleg geven.

Nou ik heb het geprobeert maar lukt niet met sata drivers met xp boot cd wordt er egt gek van en die bios voorbeeld zo zie ik de mijne hellemaal niet egt raar wordt er egt gek van hoe kan ik het dan via windows bureaublad doen als dat kan.
En wat kan ikmet VIA RAID tool doen kan i kdaar ook de schijven mee beheren want die zie ik daar wel bij staan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan