Hdd Ntfs

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superspinnie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
IK heb op een pc waar eerst XP opstond nu ME gezet. Deze pc had 1 hardeschijf van ong. 35gb opgedeelt in 2 stukken (C: en D:) . Ik heb C: via Partition magic geformateerd naar Fat32 toen XP er nog op stond. Alleen D: is nog NTFS. ME ziet hem dus ook niet. Hij staat niet bij deze computer. Als ik nu partition magic opstart, zie ik wel dat D: bestaat maar ik kan er verder niks mee. Alle opties zijn grijs en ik kan hem dus niet Fat32 maken. Hoe doe ik dit dan wel? In dos ofzo?

Ik heb een opstart diskette van win 98.

Greetz Vinnie

Idd. booten met de 98 disk en dan intypen:
fdisk
vervolgens D partitie verwijderen, daarna opnieuw aanmaken en vervolgens formateren en draaien maar.

btw. m.i. een minder goed plan om XP (of '98) te vervangen voor ME............

Zelfs '98 is "beter" (stabieler) dan ME.

Laatst bewerkt:
Als ik Fdisk gebruik en ik kies voor delete een partitie en dan voor een non dos partitie geeft hij aan dat er geen non dos partitie is.?? hoe kan ik nu toch van deze ntfs partitie een fat32 partitie maken?

Hier een printscreen van PM8.0

En als je PM opstart met de twee opstart diskettes?
Die kun je in PM zelf maken. Ik denk dat ie het dan wel wil doen. Of anders als je PM8 hebt de cd erin en vanaf cd op laten starten. Dan werkt het ook wel denk ik.

Suc6:thumb:

Heb het geprobeert. Alleen het is niet gelukt. Ik start dus partitionmagic op in dos. Dat lukt allemaal. Alleen bij het lijstje van alle partities staat station D: (de ntfs schijf) niet bij. In die lijst staat dus alleen de C: (fat32) schijf. Wie weet raadt?

oei, da's een lastige want idd. met de optie "non dos partitie verwijderen" zou het moeten zijn opgelost.

Dat dat niet het geval is is een klein beetje vreemd. Tenzij iemand anders nog het "licht" ziet, ben ik bang dat je langzaam aan naar een format toe mag werken. (Waarbij je de data op C en D natuurlijk wel eerst even veilig stelt.............?)

alhoewel,

er schiet mij opeens wat te binnen :

als formateren (nog) geen optie is dan kun je overwegen om ME te upgraden naar XP en dan vervolgens vanuit XP die "lastige" parititie gaan bewerken...........?

Idd. zal je daarna je C: wel weer moeten formateren om ME er weer op te krijgen, maar je wint in ieder geval veel toestanden doordat je de data van C snel naar D kan kopieren en daarna terug naar C en vervolgens nog een keer naar D als die weer een DOS partitie is geworden.

Maar wacht iig nog heel even op een heldere ingeving van mogelijk een andere lezer.

Zal ik doen....

Maar nu nog is wat:
Als ik ME nu upgrade naar Win2000?

Lukt het dan wel met de NTFS partitie?

Na al je eerdere ervaringen ben ik nergens meer zeker van, maar in principe zou het moeten gaan.

hmm... dan ben ik toch niks kwijt? na een upgrade? anders probeer ik dat eens...

mooizo...dan probeer ik dat eens denk ik:) alleeeen.... nu nog een win2000 cd ergens vandaan halen:rolleyes: :)

Ik ga aan de slag;) bedankt alvast....:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan