HDD onzichtbaar of onbereikbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trace7r

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2007
Ik zit met een DualBoot systeem VISTA/VISTA op mijn PC dat trouwens perfect werkt :love: , maar nu zou ik bij de eerste VISTA alles zichtbaar willen houden, zodat ik ook op de HDD van VISTA2 kan kijken en rommelen (scannen tegen virussen en spyware...).
Maar omgekeerd zou ik er voor willen zorgen als ik via VISTA2 opstart, dat ik dan de HDD van VISTA1 niet zie, kan ik dit simpelweg uitschakelen in apparaatbeheer of kan ik hier best een ander trukje voor uithalen?
Dit alles uiteraard in functie van de veiligheid zodoende dat ik op de 2e HDD geen virusscanner en zo moet zetten omdat ik dan vanaf HDD1 kan scannen.
Als ik dan ingelogd ben via HDD2 en ik kan HDD1 ni zien kan daar een ongewenste bezoeker zoals een virus ook geen schade aanrichten.

Nee, ik zit dan niet bloot op internet maar zit sowieso achter een draadloze router met MAC-adres beveiliging en WPA encryptie... :cool:

Groeten Trace7r.

Volgens mij kan dat met EasyBCD.
Aan een virtuele machine heb je al gedacht? Dat is pas echt veilig.
mvg leo

Een bootmanager wil ook wel helpen, deze op beide schijven installeren en de andere op hidden zetten, dien je wel op te starten via het biosbootmenu.

(Alleen lastig als je iets van de andere schijf wilt hebben.):cool:

Leo, Virtuele machine, nee daar heb ik nog niet aan gedacht, daar zal ik dan nog eens mee moeten experimenteren...

Lange Pier, HDD hidden zetten met een bootmanager heb ik ook nog niet geprobeerd.
Maar ik start sowieso al met het BiosBootmenu (F8), moet je dan nog een extra bootmanager installeren???
opstarten via F8 zorgt ervoor dat de rest van de gezinsleden niet moeten kiezen als ze de PC opstarten, kennen de F8 functie bij opstart toch niet dus zijn mijn gegevens redelijk veilig, loopt hier een kleine dreumes van 5jaar rond he :D
Maar ik zal ook eerst eens proberen om in apparaatbeheer de 1e HDD uit te schakelen als ik via de 2e HDD opstart, of denken jullie dit niet voldoende zal zijn? :confused:

Als ik nog eens tijd heb zal ik dit alles wel eens proberen, in ieder geval al bedankt voor de suggesties, laat zeker nog iet weten :cool:

Groeten Trace7r. :thumb:

Oplossing?????????

Denk dak er alles terug afgooi :evil:, dan een eerste VISTAinstallatie doe en registreer, als dit in orde is probeer ik een image te maken en deze op de 2e hdd te zetten, dus heb ik normaal 2 geregistreerde versies.
Als dit niet meer werkt zal ik mij genoodzaakt zien om toch nog een xllegale versie te instaleren, maar dan ligt dat aan de jongens van microsucks zelf ze. :mad:

Opgelost

Heb ondertussen nog enkele andere experimenten uitgevoerd en ga alles opnieuw installeren, moet nog enkele nieuwe probleempjes oplossen zoals mbrfout enzo.
Ja idd, serieuze testprobleemkes :D maar ik geraak er wel uit, denk ik, wie niet waagt niet wint zeker.

Iedereen bedankt.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan