Hdd opeens heel traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

gustavvraag

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2015
Berichten
137
Hallo allemaal,

Sinds een tijd is mijn tweede hdd van 1,5TB opeens heel erg traag, hij doet er een paar minuten over om een filmpje te openen van 2 minuten, verder schrijft en leest hij volgens verkenner met 500 bytes per seconde. Voorheen deed hij alles gewoon snel. Als ik in taakbeheer kijk zie ik dat de schijf 100% in gebruik is. Als ik dan vervolgens chkdsk /f D: uitvoer, dan zegt hij eerst dat de schijf in gebruik is (wat hij niet zegt als ik het op mijn ssd test) dan type ik 'Y' voor loskoppelen, dan gaat hij scannen, en vervolgens geeft hij aan dat er 68KB in bad sectors zit maar dat er geen problemen zijn gevonden. Het gekke is dat na deze scan de schijf dan opeens weer snel is en taakbeheer geeft aan dat hij 0-10% in gebruik is. Als ik dan mijn pc weer opnieuw opstart staat hij weer op 100%. Wat kan ik hier aan doen?
 
zou er Crystal Discinfo eens op loslaten en een screenshot daarvan plaatsen..
kan maar zo zijn dat die schijf op het punt van overlijden staat..
 
Ik heb windows 10, en crystal disk info geeft het volgende aanNaamloos.png. DKHD-light geeft aan dat er niks gebeurt op de schijf.
 
Denk dat de waarschuwing voor zich spreekt, schijf is aan het overlijden dus backup maken en vervangen...
 
Hallo

Met deze foutmeldingen (crystaldiskinfo) , zou ik deze h.d.d. niet meer gebruiken.

De data veilig stellen op een ander , wel korrekt werkend exemplaar.

Peter
 
Erg jammer, volgens mij is 3400 bedrijfsuren erg kort. Gelukkig heb ik nog een 1TB externe hdd liggen
 
Goed nieuws, nadat ik chkdsk /r /f heb gedaan werkt alles weer toch voor de zekerheid een backupp gemaakt
 
Ik gebruik de schijf zolang hij het nog doet, wie weet is het wel opgelost ik maak er nog wel af en toe een backupp van
 
Slechte / defecte sectoren kun je niet repareren...
Hij doet het dan nog wel omdat deze sectoren buiten gebruik gesteld zijn maar dat deze schijf overlijdt is zeker.
De vraag is alleen wanneer, dat kan morgen zijn maar ook over 2 of 3 maanden.
 
Ik zie ook al in dat de schijf niet jaren meer mee zal gaan maar 2 jaar geleden gaf het programma HWINFO ook al aan dat er iets niet goed mee was, toch is er na 2 jaar pas een fout opgetreden die nu alweer opgelost is.
 
Ik heb nu een backupp op een externe harde schijf en mijn geld heeft helaas geen backupp dus zou ik het met 1 backupp moeten doen. Trouwens vind ik het punt één backupp is géén backupp niet echt goed omdat wanneer één van je schijven het lootje legt is er dus nog wel degelijk een backupp.
 
Laatst bewerkt:
En als nu die ene schijf het loodje legt en je laat die andere per ongeluk vallen, dan heb je geen back-up.

Een verwittigd(e) man (vrouw) zou er twee moeten waard zijn !
3.gif
 
Zet iig de belangrijkste bestanden dan ook in de cloud... Google of andere drive....
Hoeveel plezier heb je ervan als het echt mis gaat...
Van belangrijke bestanden (fotos) heb ik minimaal 3 copies.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nu een backupp op een externe harde schijf en mijn geld heeft helaas geen backupp dus zou ik het met 1 backupp moeten doen. Trouwens vind ik het punt één backupp is géén backupp niet echt goed omdat wanneer één van je schijven het lootje legt is er dus nog wel degelijk een backupp.

Eén back-up is géén back-up : twee kopieën van al je persoonlijk materiaal (op twee verschillende EXTERNE geheugendragers dus) is dan ook het absolute minimum.

Ik vind dit het beste advies wat je kunt geven en ook Symantec (Norton) stuurde deze week nog een e-mail om dit zo te doen. In aanvulling een opmerking. Als je het helemaal goed wilt doen dan, moet je back-ups na het maken controleren. Want het bestand kan toch fouten bevatten/beschadigd zijn. Ook moet je back-ups herstellen kunnen. Het komt ook regelmatig voor dat mensen een back-up willen herstellen en dan begint het gedonder. Foutmeldingen en de back-up is onbruikbaar.

Denkt aleer gij doende zijt en doende denkt dan nog.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan