HDD overzetten naar nieuwe

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartjuh_4

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2005
Ik heb een Packard Bell Imedia 2003 waarvan de HDD van 20 gb aan het overlijden is. ik heb de HDD kunnen backuppen en van de c een clone kunnen maken naar de nieuwe HDD (40GB) als ik de nieuwe op de primary aansluit en de PC aanzet zegt hij het volgende: Missing Operation System
hoe kom ik van dit probleem af zodat deze PC weer goed funktioneert??

Dat wil zeggen dat je clone niet goed is ,je zal opnieuw moeten installeren,en de data die je nog nodig hebt van de clone afhalen.

Vroeger hielp het met een rescue diskette op te starten en volgende in te geven sys a: maar waarschijnlijk heb je die opstart diskette niet ?
Als je een image maakt met een commerciel prog van symantic ofzow dan lukt het over het algemeen wel maar daar betaal je dan voor he

Ik deed dit vroeger gewoon met parimage dit was gratis en dan eerst even de truk met de opstart diskette en alles was in orde;

ik heb met ghost gewoon een disk copy gedaan de harde schijf op de primary gezet en klaar. en dus doet hij het niet. het is een western digital 40gb

Heb je de primaire partitie wel op actief gezet, anders start hij niet op.

dat is nou de vraag hoe activeer ik de nieuwe HDD zodat de PC windows op die HDD herkent en opstart.
ik heb de rescue diskette gevonden. maar wat moet ik ermee doen??

ik heb er nu partitionmagic op gezet en de E:(nieuwe schij waar windows op staat asl actief aangevinkt en op apply geklikt. maar hij ziet hem gewoon niet

probeer eens die sys a: met de rescue diskette zo activeer ik mijn windows.

ik heb de nieuwe HDD geformatteerd en daarop windows xp pro gezet. ben nu alles aan het herinstaleren. Backups gemaakt van oude HDD en aan het laden in nieuwe. Systeem veel sneller start nu in 45 sec op terwijl ik alles heb geinstaleerd wat er eerst ook op zat. alleen nu windows xp professional en eerst was het windows xp home edition.

Wat een clean install allemaal al niet kan doen hé:) Bij mij wordt het ook es tijd om te formatteren(beide pc's:()
is het ook niet zo dat je bent overgestapt van 5400 rpm naar 7200 rpm?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan