HDD overzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

djemer

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2011
Berichten
40
Goedemorgen,

Ik heb hier een PC waarvan het besturingssysteem gecrashed is. Van alles geprobeerd met de opstart CD, maar het mocht niet baten. De system32 map is en blijft leeg.. Nu is er al een nieuwe PC onderweg, maar er staat belangrijke data op deze PC. Is het mogelijk dat ik de harde schijf in een andere pc plaats en met behulp van een hulpprogramma de data veilig stel? Zo ja, wat is hiervoor een goed hulpprogramma (liefst freeware uiteraard :d)

Alvast bedankt.
 
Daar heb je geen software bij nodig. Losse data kan je dan zo kopiëren.
'k Zou deze wel eerst scannen op virussen en malware.
Overigens bestaat wellicht ook de kans dat deze fysiek niet ok is.
 
Wat ik in dat geval zou doen is de harde schijf uit de kapotte computer halen. In de nieuwe computer zetten, de BIOS instellingen zo veranderen dat er geboot word vanaf de harde schijf van de nieuwe computer. En dan bij deze computer staat de oude harde schijf waar je, je data vanaf kan halen.

(Dit werkt alleen wanneer de harde schijf van de oude computer niet beschadigd is)

Er bestaat ook dockings stations waar je je harde schijf aan kunt pluggen.
 
Laatst bewerkt:
Helaas krijg ik de schijf van de kapotte pc niet gevonden in die van de andere pc. De BIOS geeft ook aan: "Unknown Device".
Iemand nog een idee of is de schijf echt overleden?
 
Wat is het voor schijf? Sate of ide?

in geval van het laatste, staan de jumpers dan als slave?
 
IDE. De jumpers heb ik op alle vier de mogelijke manieren geplaatst met elk hetzelfde resultaat.
 
Ik denk dat de harde schijf overleden is, als je alles al hebt geprobeerd om het te repareren. Ik neem aan dat je met de installatie cd ook geprobeerd hebt om naar beschadigde/ missende sectoren gezocht hebt.
 
Ik had inderdaad al verscheidene manieren geprobeerd om de schijf te redden. Het leek uitzichtloos, maar uiteindelijk na lang rammen en een aantal keer de chkdsk uit te voeren kon ik weer in windows. Meteen een back-up gemaakt van de belangrijkste data en registry's.

Bedankt voor de gedane moeite!
 
Mooi zo.
Misschien werkt deze ook wel weer in de oude pc?
 
Probeer hem is in DOS op te zoeken. Doet wonderen ;)

Dan kan je het leuke commando DIR gebruiken ect.
PS voel je de HD ratelen als je je vinger erop houd?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan