HDD probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Hallo allemaal,

Sinds gisteravond heb een een vaag probleem met m'n harde schijf.

Ik moest CHKDSK uitvoeren en daarna het programma HDD regenerator gebruikt. Nu zegt men over dat programma dat er geen gegevens worden gewist, maar na het opnieuw opstarten krijg ik de melding 'unallocated' te zien in Partition Magic.

Is nu mijn hele harde schijf gewist of kan ik nog met een programma de schijf herstellen, zodat ik de gegevens niet kwijt ben?

Het is een Maxtor van 160GB.

Alvast bedankt voor de uitleg!!

Kwijt ben je het nog niet zo snel. Je zult er een programma als bv Easy Recovery op los moeten laten. Heb daar heel goede ervaringen mee. Je staat versteld van wat er allemaal nog meer boven water komt.

Lees deze draad ens door, en gebruik die progjes die aangegeven worden, wel doen wat er staat, anders zijn we net zo lang bezig als in die draad.:)

Bij computerbeheer / schijfbeheer staat er een rood met wit icoon bij....dus ik hoop dat de schijf weer 'actief' kan worden, zonder verlies van gegevens!

Zou het bovenstaande gaan proberen!!

Dank voor de hulp.

Kwijt ben je het nog niet zo snel. Je zult er een programma als bv Easy Recovery op los moeten laten. Heb daar heel goede ervaringen mee. Je staat versteld van wat er allemaal nog meer boven water komt.

Is daar ergens een handleiding over te vinden? Je kunt er zoveel mee en ik weet niet wat ik precies moet doen.

Je hoeft alleen de bootpartitie te herstellen.:confused:

Maare, succes verder met dat progje.

Staat toch allemaal in die draad?

Daar hebben jullie het over FAT32 en niet over NTFS (wat ik gebruik).

Heb ook Testdisk geprobeerd, maar dan komt er in het venster te staan 'terminfo file is missing' press enter key to quit.

Download TestDisk for win, pak het uit in een map, en start daar testdisk_win.exe, ga naar analyse, en herstel die partitie die je vind, als de info erover juist is.

Waarom zou zou het bij iedereen werken, en bij jou niet?

Download TestDisk for win, pak het uit in een map, en start daar testdisk_win.exe, ga naar analyse, en herstel die partitie die je vind, als de info erover juist is.

Waarom zou zou het bij iedereen werken, en bij jou niet?

Krijg elke keer die terminfo file missing, wat ik ook probeer!

Als ik de schijf formatteer en dan met Easy Recover de format recovery doe.....heb ik dan de schijf terug met alle gegevens?

Laatst bewerkt:
Sorry hoor, dat ding gebruik al jaren, en nooit deze melding gehad.
Heb je deze gebruikt?

Bij recovery tools hoef je niet te formateren.

Ja, en dan open ik de WinZip en zet dat in een nieuwe map en probeer ik testdisk_win te openen, maar dan krijg ik dus die melding!

Je moet ook ALLES uitpakken, en naar/in een map plaatsen, maar uitpakken is genoeg, het staat allemaal al in de map Testdisk-6.7, je bent nu de binaries vergeten.

Ik open de Winzip file die je hebt gegeven, dan doe ik ctrl-a en wat er geselecteerd is zet ik in een map.

In de map testdisk-6.7 moeten de volgende bestanden en mappen staan.
Bekijk bijlage 41229

Dat heb ik zeker niet zo!

Hoe kom ik daar in Godsnaam aan. Ik kopieer alle bestanden in de map, maar zoals je het aangeeft heb ik het zeker niet. Heb ook geen map die zo heet.

p.s. top dat je mij zo helpt, echt helemaal geweldig!!

Laatst bewerkt:
Doe het simpeler, unzip alleen, dan krijg je die map en zet die ergens neer, en daarin staat dan die map win, met daarin die exe file.

Doe het simpeler, unzip alleen, dan krijg je die map en zet die ergens neer, en daarin staat dan die map win, met daarin die exe file.

Dat ziet er beter uit!!!

Kan nu kiezen uit: Create, Append en No Log

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan