HDD problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr. Q

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2004
Berichten
7
Ik moest voor iemand naar zijn pc komen kijken omdat die plotseling uitgevallen was. Na alles te testen vermoedt ik dat het moederbord stuk is maar dit is niet het probleem dat ik hier wil oplossen. De HDD die in de kapotte pc stak is een Seagate 40G ( ST340810A ) UATA100.
Hij had nog een oude pc staan met een HDD van Seagate 1G ( ST31082A ) ATA33 waarop ik de andere HDD wou aansluiten. De 40G HDD heeft WindowsXP en is in NTFS geformatteerd de andere schijf heeft windows98 en is FAT32.
De pc wil niet booten met de 40G HDD niet als slave, master (tesamen met de 1G HDD) of alleen aangesloten (alle jumpers en kabels zijn juist aangesloten).
Bij mij thuis (Maxtor 80G UATA 133) krijg ik de 40G HDD wel aan de praat maar met de 1G HDD wil mijn pc niet booten.
Dus effe kort:
Oude pc boot enkel met de windows98 1G HDD en van zodra de nieuwe HDD aangesloten boot hij niet meer.
Mijn pc wil dan weer niet booten van zodra de 1G HDD (W98) is aangesloten.
Is dit normaal en hoe kan ik dit eventueel omzeilen en een oplossing vinden.

Met een boot diskette lukt het ook niet.
 
De bootdiskette.
Staat in je BIOS wel aangegeven dat er van diskette geboot mag worden en weet je zeker dat die diskette wil booten.
Bootdiskette kan je halen van www.bootdisk.com
 
Alles BIOS, cabels en jumpers zijn correct gezet alvorens aktie te ondernemen. Mischien BIOS settings ivm HDD ?
Op de oude pc werkt de 1G HDD maar niet de 40G HDD en bij de nieuwe pc is het net andersom.
 
Ik heb de oude harddisk op mijn pc aan de praat gekregen door op de site van Seagate een programma te downloaden nl: Diskwizard (This DOS based floppy edition is for installing drives in new system
builds.)
Met deze bootdisk starte hij wel op en kon ik hem formatteren en terug Windows 98 installeren en nu werkt hij perfect.
Hiervoor bleef hij hangen bij (bootdisk of niet) - Verifying DMI pool data...... - . Hoe dit kwam weet ik niet maar nu werkt hij perfect.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan