Ben al maanden bezig om van HDD geratel af te komen.
Verschillende merken en types HDD gehad. WD Black 500GB, WD Black 1 TB, WD Green 2 TB en nu een Hitachi 2 TB
Maakt weinig verschil. Wat wel in ratel volume heeft gescheeld is defragmenteren
Niet alleen de Windows achtergrond processen doen geratel horen, maar ook opstarten van software.
Deze achtergrond processen afzetten helpt wel iets maar niet helemaal
Er is over te lezen op internet dus ben ik niet de enige.
Hier in huis is de ene computer wel aan het ratelen en andere twee niet, terwijl ze nu allemaal op Windows 8.1 draaien
Ben ik van geratel af door de besturing op een SSD te zetten en de HDD als opslag/ werkschijf mee te laten draaien.
En zo ja; welke SSD is goed genoeg voor Bluray bewerking.
Graag meningen, ideeën en ervaringen
Verschillende merken en types HDD gehad. WD Black 500GB, WD Black 1 TB, WD Green 2 TB en nu een Hitachi 2 TB
Maakt weinig verschil. Wat wel in ratel volume heeft gescheeld is defragmenteren
Niet alleen de Windows achtergrond processen doen geratel horen, maar ook opstarten van software.
Deze achtergrond processen afzetten helpt wel iets maar niet helemaal
Er is over te lezen op internet dus ben ik niet de enige.
Hier in huis is de ene computer wel aan het ratelen en andere twee niet, terwijl ze nu allemaal op Windows 8.1 draaien
Ben ik van geratel af door de besturing op een SSD te zetten en de HDD als opslag/ werkschijf mee te laten draaien.
En zo ja; welke SSD is goed genoeg voor Bluray bewerking.
Graag meningen, ideeën en ervaringen
Laatst bewerkt: