HDD SATA kopstuk afgebroken, waar te repareren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nadir1702

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2010
Berichten
24
Hallo mensen,

Ben onlangs veel bezig geweest met het verplaatsen van mijn harde schijf van/naar verschillende computers, en kwam er na verloop van tijd achter dat het kopstukje van de SATA-aansluiting in het kabeltje is afgebroken... Voor de goede orde: de pinnen zaten er nog (goed) aan. De harde schijf werd nog gewoon gedetecteerd als je de kabel op zijn plek goed zat en werkte gewoon goed. Na een tijd veranderde dit plotseling en werd de schijf niet meer gedetecteerd, ook niet in de BIOS. Er staan nogal wat bestanden op die ik erg graag terug zou willen.:(
Ik denk dus, als het kopstukje gerepareerd wordt, dat de schijf gewoon weer zal werken... Mijn vraag dus: waar en/of in welke winkel kun je een harde schijf laten repareren?

Alvast bedankt voor iedere (beetje zinnige) reactie. :)



[edit] Probleem opgelost > kabeltje met afgebroken onderdeeltje erin werkt tóch nog ^^ [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.:)

Je hebt hier over het kopstukje in het kabeltje. Zie afbeelding, bedoel je het kopstukje van de rode SATA kabel op de afbeelding of het gedeelte er tegen over op de schijf?

LGGSAH62N_sata2.jpg
 
Welkom op Helpmij.:)

Je hebt hier over het kopstukje in het kabeltje. Zie afbeelding, bedoel je het kopstukje van de rode SATA kabel op de afbeelding of het gedeelte er tegen over op de schijf?

Bedankt :)

Ik heb het over het gedeelte aan de harde schijf, die zit vast in de SATA-kabel. Ik heb nog genoeg reserve-SATA kabels dus dat van die onbruikbare kabel is niet zo erg.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan