Hdd sluit pc af

Status
Niet open voor verdere reacties.

stratoer

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2009
Berichten
359
Zogauw ik mijn 1,5TB Seagate Barracuda 7200.11 aansluit op me psu dan valt me pc in een keer uit.
Rebooten lukt dan niet meer en zelfs als ik de cmos jumper gebruik probeert me pc wel op te starten (telkens lichtjes van dat ie aan gaat) maar dat duurt telkens maar een milieseconde of hij valt weer uit.
Het maakt niet uit of er andere harde schijven zijn aangesloten, zelfs als de 1,5TB de enige is dan nog doet dit probleem zich voor.
Het zou leuk zijn als ik de hdd nog intern kan gebruiken (was een externe hdd) maar gelukkig is ie helemaal leeg.
 
Is of een probleem met je voeding, of een probleem met deze harde schijf. Heb je de mogelijkheid om de voeding te testen met een voedingtester of multimeter?
 
Ik heb de hdd ook in de pc van een vriend geprobeerd en dar gebeurde exact hetzelfde.
Ook heb ik hem weer in de oude behuizing (externe hdd behuizing) terug gedaan, en als ik de stroom er in doe voordat de hdd er in zit, dan brand het led'tje van de behuizing wel, en zogauw ik de hdd er in schuif en de pinnetjes elkaar raken gaat het led'tje uit (wat niet hoort) en wordt na een paar seconde het printkaartje van de behuizing enorm heet.
Ik weet dus bijna zeker dat het niet aan de voeding ligt maar aan de hdd.
 
Heel heet worden + uitvallen wijst naar kortsluiting.. Check de harddisk eens - voor zover mogelijk - op onregelmatigheden? En als je kunt ook met een multimeter.
 
Lijkt mij een duidelijk verhaal en er zit gewoon sluiting in de HDD. Heb je nog garantie want veel anders kan je niet doen helaas......
 
Sluit me bij die mening aan. Heet + uitval = heel veel stroom = kortsluiting in de HD. Weinig meer aan te doen vrees ik.
 
Schijf is toch leeg zoals je zegt, alles riekt idd naar een sluiting in je harddisk. Geen garantie? Rijp voor de kliko dus.
Verder aanmodderen heeft geen nut, je hebt alleen maar kans dat je straks meer kapot maakt dan je lief is.
 
Okee dat is duidelijk, jammer maar helaas.
Bedankt voor jullie hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan