HDD / SSD worden plots niet meer gedetecteerd door het moederbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Galax

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jan 2014
Beste lezer,

Allereerst bedankt dat u de moeite neemt om m'n topic te openen.
Maar goed, mijn probleem. Sinds een week geleden wordt m'n HDD/SSD niet meer gedetecteerd door het moederbord.
Heel vervelend, en uiteraard frustrerend aangezien ik bij m'n bestanden wil komen, voor school bijvoorbeeld.
Veel kan ik niet vertellen over een mogelijke oorzaak, aangezien het zeer plots is, dat beide de HDD/SSD niet gedetecteerd worden.
Ik heb niks raars gedaan met m'n computer, niet laten vallen o.i.d.

Specificaties :

Intel Core i5 4670K / 3.4 GHz - 6 MB cache - LGA1150 Socket
ASRock Z87 Pro3 - Moederbord - ATX - LGA1150 Socket - Z87 - USB 3.0 - Gigabit Ethernet - HD Audio
Crucial Ballistix Sport - Geheugen - 8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL9 - 1.5 V - niet-gebuffer
MSI GTX 770 Gaming - Grafische kaart - GeForce GTX 770 - 2 GB GDDR5 - PCI Express 3.0 x16 - 2 x DVI, HDMI, DP
Samsung 840 EVO Basic - Solid state drive - 120 GB - intern - 2.5'' - SATA-600 - 256 MB cache
Corsair Carbide Series 200R - Midtowermodel - ATX - geen voeding ( ATX ) - USB/Audio
Corsair CX Series Modular CX600M - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.3/ EPS12V - 600 Watt - 80 PLUS Bronze - 100-240 V - Active PFC
WD Green WD10EZRX - Vaste schijf - 1 TB - intern - 3.5" - SATA-600 -buffer: 64 MB

Sata stekker zit uiteraard gewoon in het moederbord en in de SSD/HDD.
Heb ook al verschillende sata stekkers geprobeerd, en een nieuwe gekocht om zeker te weten dat het niet aan de stekker lag.
Aan het moederbord ligt het niet ik heb een nieuw moederbord gekregen van hetzelfde model en ik heb nog steeds hetzelfde probleem.

Alle hulp-pogingen worden geapprecieerd.

Met vriendelijke groet,

Daniel

Laatst bewerkt:
Beste Galax,
heb je je voedingskabel wel ingestoken? Van de voeding naar je SSD?
Het kan ook zijn dat je voedingskabeltje kapot is, dat je een andere moet hebben.

Mvg,
Copchase

Beste Galax,
heb je je voedingskabel wel ingestoken? Van de voeding naar je SSD?
Het kan ook zijn dat je voedingskabeltje kapot is, dat je een andere moet hebben.

Mvg,
Copchase

Sorry voor de late reactie.
Ik heb onderhands een nieuw moederbord gekregen, van hetzelfde model. Maar nog steeds blijft het probleem zich voor doen.
Aan een van de kabels kan het niet liggen, aangezien mijn ssd het deed bij de pc van m'n vriend, met hetzelfde kabeltje dat ik heb gebruikt bij mijn pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan