HDD start de laatste 3 dagen niet door

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Besturingssysteem
Win11
Hallo Helpmij'ers, ik heb (denk ik) een probleempje :D

Mijn 750 GB HDD van Samsung (HD753LJ) wil na een koude start niet doorstarten, en geeft aan dat er een ander opstartbaar medium moet worden ingegeven (Zwart scherm, 2 regels tekst)) .. (volgens mij spint deze HDD ook niet op)
Ga ik nu de PC herstarten (dmv Reset-knop) dan gaat ie wel door..

Ik heb inmiddels de documenten van de schijf gehaald door ze te kopiëren/verplaatsen naar een externe schijf, en vervolgens het programma HDtune aan het werk gezet voor een oppervlakte-scan..(temp = 46 graden)
Wat zou ik nog meer kunnen doen om deze schijf te controleren?

Alvast bedankt,
Whittey

Nieuwe aanschaffen, een WD blue b.v.
Wat zegt smart?
Je kunt wel blijven testen maar wat heb je eraan, is wel software voor om de oppervlakte magnetisatie weer goed te krijgen meer de kosten daarvan is hoger dan een nieuwe schijf.

SMART uitlezing bij/via HWinfo 4.64 staan allemaal groene bolletjes ... Niets aan de hand zou men zeggen ..
Via CrystalDiskinfo 6.5.2 bij ID nr 05 Reallocated sectors count een geel bolletje, de overigen zijn blauw.
Surface scan nog gaande ..

Ik ga alvast kijken voor een andere schijf ..

EDIT: Géén errors gevonden bij scan ...

Laatst bewerkt:
Update:

Ik ben er achter gekomen dat de printer wel es de boosdoener zou kúnnen zijn, deze heb ik aangesloten via netwerk als USB,
Aangesloten via netwerk wegens het feit meerdere pc's die gebruik maken van de printer, en doordat deze dan toch redelijk vaak in storing gaat (hardware service error) heb ik de pc zelf maar via USB aangesloten (nu geeft ie de foutmelding niet meer,maar kunnen ze vanaf die andere pc's niet meer printen)
Printen van meerdere pagina's via netwerk gaf na 6 pagina's problemen en sprong in 'Hardware service error' maar nu via USB geen problemen meer en kan ik 40+ pagina's printen ... (en de pc start door!!)

Mijns inziens heeft de aansluiting van de printer niks te maken met het feit of de pc wel of niet doorstart.
Het gele bolletje echter bij de re-allocated sector-count in Crystal Disc-info geeft echter wel aan dat je schijf slecht wordt, de reserve-sectoren zijn bijna verbruikt hetgeen betekent dat je op korte termijn de schijf zult moeten vervangen.
Dit is vrijwel zeker de oorzaak van je probleem..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan