Hdd stopt ermee

Status
Niet open voor verdere reacties.

rambo

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2000
P4 2800, tamelijk recent gigabyte mobo, 512 ddr, connect 3d radeon 128 mb, hdd western digital 80 GB-8mb buffer.

Het is net die hdd die problemen heeft vermoed ik. Systeem heeft 3 weken uitstekend gedraaid zonder ook maar enige fout. Op een dag ben ik nogal intensief bezig en valt plots de hdd uit, beeld blijft enkele sec staan en daarna een bleu screen met " kernell data page error". Bij het resetten geen hdd meer, ook niet in bios. Enige tijd later doet hij het weer en blijft 3à4 uren goed draaien tot ik afsluit. Sanderendaags bij het boten geen hdd, nu toch maar eventjes zien naar kabels en ook geen kabels los, datakabel verwisseld ook niets. Nu bij het booten geen probleem maar een paar minuten later hdd terug uit...
Bij een reset krijg ik ze niet terug, wel soms bij een volledige herstart of zonder stroom plaatsen. Duurt nooit lang hoogstens een minut en ze valt terug uit.
Dit kan toch niet anders dan een brakke hdd zijn? Zou een andere fout dit kunnen veroorzaken dat ge werkelijk uw hdd hoort uitschakelen? Volgende error komt dan:

Kernell data page error
STOP: 0x0000007A(0XE15E6CAO,0XC000000E,0XBF8F0AAE,0X1A92D860) win32K.sys adres BF8F0aaE base at BF 800000,datestamp 3d6de5e5

Vermoedelijk komt deze error dus gewoon omdat deze geen data meer kan lezen van de hdd. Heb inmiddels ook al schijfcontrole gedaan en had toen geen enkel bad cluster, ik gok op een slecht contact binnenin schijf. Wie geeft raad voor me?

Laatst bewerkt:
download bij www.wdc.com het diagnose programma voor harde schijven en laat die kijken wat er aan de hand is.

???

Dacht ik ook al aan maar heel moeilijk als hdd maar een minuut aan blijft.

Stak ondertussen hdd in andere pc om te zien of daar die ook zou uitvallen maar nee, daarin blijft ze netjes draaien en zichtbaar in het bios. Startte natuurlijk niet op maar kom, zag ze toch in het bios en liet ze daaraan 30 minuten hangen. Wat is er toch aan de hand....

Zou een virus dit kunnen veroorzaken? Had deze week een virus binnen en zag dat northon deze netjes had opgeruimd. Deed ook voor de zekerheid erna nog verschillende scans en blijkbaar virusvrij.....

Steek nu de schijf terug en probeer de windows partitie te formateren, es zien of dat lukt.

Probeer eens wat papa mod zegt.

Download bij WD het progje Data lifeguard & DLG Diagnostic.

Als je deze hebt gedownload moet je ze op een floppy installeren, daarna de pc opstarten met het floppy in dos.

Suc6; speedtouch

Moeilijk

Geplaatst door speedtouch
Probeer eens wat papa mod zegt.

Download bij WD het progje Data lifeguard & DLG Diagnostic.

Als je deze hebt gedownload moet je ze op een floppy installeren, daarna de pc opstarten met het floppy in dos.

Suc6; speedtouch

En ik had al gezegd dat dit heel moeilijk gaat met een schijf die na hoogstens 1 minuut wegvalt! Maar toch bedankt allen om mee te denken, bleek tenslotte een brakke voeding te zijn die aan de oorzaak van alle kwaad lag. Heb trouwens de WD progs daarna gedraaid en geen enkel probleem met de schijf...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan