HDD tiks maar toch te zien bij bios...

Status
Niet open voor verdere reacties.

DjEngin

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2007
Beste mensen,

Ik heb een groot probleem. Sinds een paar dagen geleden tikt mijn ene harde schijf enorm bij het opstarten. Hij gaat niet eens verder dan het start scherm SCANNING IDE om te kijken welke IDE dingetjes gekoppeld zijn...

Wat vreemd is... dat hij wel de harde schijf herkent... en ziet dat het een harde schijf is van 200 gb...

maar daarna doet me pc niks meer. Hij blijft dan doortikken.

Ik begrijp nu dat... de tijd van mijn harde schijf voorbij is :( maar iets in me heeft nog hoop omdat het bios de harde schijf wel heeft kunnen herkennen...

Hoe... wat kan ik doen? Iemand die me hierbij kan helpen? Of iemand die een harde schijf reparateur of hoe je ze ook noemt kent?

Groetjes,

Engin

Ben nu aan het chatten met iemand op www.rse.nl om te kijken hoeveel het kan kosten om de hdd te repareren...

Wat is de merk van de hdd seagate maxtor Hitachi wdc western digital ???

RSE.nl:

Onze koerier haalt uw datadrager vaak dezelfde dag nog gratis bij u op.
Het stellen van een diagnose kost 75 Euro (per harde schijf) zonder enige verplichtingen tot
afname van recovery-data.

Afhankelijk van de werkzaamheden, te vervangen onderdelen en de gebruikte meet- en reparatieapparatuur zullen de kosten voor data recovery ongeveer uitkomen op +/- 400 Euro *.

direct de tikkende hdd backuppen. volgens gaat dat na een tijdje ........

Wat is de merk van de hdd seagate maxtor Hitachi wdc western digital ???

Het merk is Western Digital.

Wat ik gemerkt heb is nog dat als je opstart en hij herkent de HDD dat het echt een heel lang tijd duurt voordat het verder wil gaan... (opstart schermpje van de pc)

De bios herkent alle IDE's maar dan zie ik dat de secundaire master gefaald heeft (waarschijnlijk met herkennen) en dat ik op F1 moet drukken om verder te gaan...

dus gedaan... hopelijk om te kijken of het misschien nog wel in windows te herkennen is... maar nee... daar komt hij niet te staan...

Ik maak morgen in de ochtend wel een foto van wat ik bedoel en post ik het hier...

RSE.nl:

Quote:
Onze koerier haalt uw datadrager vaak dezelfde dag nog gratis bij u op.
Het stellen van een diagnose kost 75 Euro (per harde schijf) zonder enige verplichtingen tot
afname van recovery-data.

Afhankelijk van de werkzaamheden, te vervangen onderdelen en de gebruikte meet- en reparatieapparatuur zullen de kosten voor data recovery ongeveer uitkomen op +/- 400 Euro *.

damn...

das veel...

ik zou eerst maar eens een nieuwe harde schijf gaan kopen. Die heb je toch nodig.
En dan erna maar eens kijken wat je nog kan redden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan