HDD van 250GB doet het niet meer !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tha.Masta-

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2005
Ik heb een behoorlijke tijd een Maxtor HDD van 250GB dat was ng in 2002 ofso toen ik in Japan was. Ik heb m toen een tijdje gebruikt en toen een nieuwe pc had gekocht gebruikte ik m niet meer. De hdd heeft een tijd gewoon daar een beetje gelegen en is niet gebruikt maar toen ik m weer wilde gebruiken deed ie het dus niet meer. Bijv. als ik Winxp pro ging installe erop dan gaf die dus aan dat er geen hdd aanwezig was.

Ik heb dus die hhd ff aangesloten bij mn andere hdd in. Dus master en slave maar als de pc opstart krijg ik de melding van "Schrijfleesfout" druk ctrl+alt+del om opnieuw op te starten.

En ik heb ook ff in de BIOS gekeken en daar stond:

Master: ST3200021A Dus mn 200GB hdd die ik gebruik. En als je drop drukte dan zag je alle gegevens enzo de capacity enz.

Slave: Maxtor CALYPSO Dit is dus die 250GB denk. Maar als je drop drukte dan zag je dus helemaal nix staat geen capacity enzo.

En als die hdd bezig is dan ratelt die niet gewoon maar hoor je om de zoveel secs een soort van klikratel ofso. Nogal raar geluidje !

En wat raar is als ik mn gewone hdd die ik altijd gebruik op MASTER zet dan start ie dus niet op dan krijg is dus ook weer "Schrijfleesfout" en als ik de jumper eruit haal dan doet ie t gewoon normaal !! :confused:

Nu dus mijn vraag is deze hdd gewoon kapot en kan die niet meer gebruikt worden of is er een andere oplossing hiervoor want zou wel relaxt zijn als ik m kon gebruiken.

Alvast bedankt.

Ik ben bang dat ie overleden is ,ik doel dus op dat geratel ,dat is in de regel het teken dat het gebeurd is met de schijf

Geplaatst door Bertus
Ik ben bang dat ie overleden is ,ik doel dus op dat geratel ,dat is in de regel het teken dat het gebeurd is met de schijf

dat is dan wel poep !! maar hoe kan die nou zomaar kapot gaan dan ?? tog niet door doordat ie niet gebruikt is ?? want de hdd is nooit gevallen of wat dan ook ...

wel vaag ja,

Waar heeft je HD gelegen? ik een kast of koude ruimte? of misschien wel een vochtige plek?

Ik lees dat je je oude schijf op master hebt staan, maar staat die andere dan op slave? kabels goed?

Heeft je xp service pack 1 of 2?

Geplaatst door mukkel
wel vaag ja,

Waar heeft je HD gelegen? ik een kast of koude ruimte? of misschien wel een vochtige plek?

Ik lees dat je je oude schijf op master hebt staan, maar staat die andere dan op slave? kabels goed?

Heeft je xp service pack 1 of 2?

de hdd heeft de meeste tijd gewoon op bureau of in een kastje gelegen geen koude plek of vochtige ofso.

ja en de kabels waren goed aangesloten ook master en slave...

maar als ik dus alleen de hdd gebruik de goeie en doe een jumpertje op master dan komt dat schrijfleesfout te staan en zonder de jumper doet ie het normaal. dus op slave zeg maar doet ie het normaal en master niet !

Nog ff een vraag over me huidige hdd.

Deze hdd is ngal trager geworde vergeleken met toen die ng nieuw was toen ik pc net had.
Hijs eigenlijk f***ing traag mja. Kan dit opgelost worden door de hdd compleet te formateren?? En hoe doe ik dat dan precies ?? Onder DOS of wat ??

start -- > instellingen -- > configuratiescherm -- >
systeembeheer -- > computerbeheer -- > schijfbeheer

hier zie je je schijven en kan ze formatteren

Als je hierna partition magic download kun je partities maken / wijzigen.

de download is een trial maar je gebruikt hem waarschijnlijk toch maar 1 of 2 keer

Geplaatst door mukkel
start -- > instellingen -- > configuratiescherm -- >
systeembeheer -- > computerbeheer -- > schijfbeheer

hier zie je je schijven en kan ze formatteren

Als je hierna partition magic download kun je partities maken / wijzigen.

de download is een trial maar je gebruikt hem waarschijnlijk toch maar 1 of 2 keer

maar zo kun je tog niet c: formateren waar windows opstaat of wel ?

Het ging toch om die 250 gig schijf, want
je OS systeem staat toch op die andere schijf van 200 gig toch? of begrijp ik het fout

Als je windows start vanaf je 200 Gig schijf dan maakt het niets uit wat er op je slave 250 gig staat, dan formateert hij alles.

Wil je bv je c:\ formateren waar windows opstaat en daarna windows weer opnieuw installeren dan moet je gewoon je pc laten booten vanaf je windows cd.

HJier kun je kiezen voor formateren en kun je gelijk je partities kiezen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan