Hdd vanuit laptop naar pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jaco64

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2016
Kan ik de hdd van mijn laptop in mijn pc doen zonder dat ik iets beschadigd bestanden enzo. Ik wil dit doen vanwege het geluid

Dat zou geen enkel probleem moeten zijn. Maar of je die HDD uit de laptop in je PC kan aansluiten is afhankelijk van het type en of de PC dat ondersteund. Tegenwoordig is het bijna allemaal SATA en dan kan dat prima.

Als je trouwens die netwerkverbinding tussen de PC en de laptop in orde hebt kan je vanaf de PC ook de muziek afspelen die op de HDD in de laptop staat.

Laatst bewerkt:
Als het allebei SATA is dan kan dat inderdaad.

Als de laptop HDD een IDE type is dan is het afhankelijk van je PC. De meesten hebben geen IDE aansluiting meer op het moederbord. Mocht het een IDE disk zijn dan kan het ook niet zondermeer omdat je dan moet zorgen dat de Master/Slave instellingen van de HDD in orde zijn en dat hangt dan weer af van het aantal schijven die je dan op de IDE kabel aansluit.

Voor de duidelijkheid het verschil:
images.jpg

Als je dit doet omdat de laptop-schijf stiller is als die van je pc, zul je waarschijnlijk wel Windows opnieuw moeten installeren omdat de hardware van de pc anders is als van je laptop ( moederbord, chipset, processor, geheugen etc. ).
Jouw laptop beschikt niet over de juiste drivers voor je pc :shocked:

Als je dit doet omdat de laptop-schijf stiller is als die van je pc, zul je waarschijnlijk wel Windows opnieuw moeten installeren omdat de hardware van de pc anders is als van je laptop ( moederbord, chipset, processor, geheugen etc. ).
Jouw laptop beschikt niet over de juiste drivers voor je pc :shocked:
En als ik hem daarna weer terug doe staat windows er gewoon weer op ?

Even voor de goede orde. Ik begreep dat je die laptop HDD erbij wilde plaatsen in de PC en niet als vervanging van de systeemschijf van de PC.

Nou eigenlijk wou ik hem inplaats van de hdd van pc doen. Vervangen dus

Dan wordt het inderdaad een heel ander verhaal en zal je Windows opnieuw moeten installeren. En dat zal je dan bij het terug plaatsen in de laptop weer moeten doen. Tevens heb je dan van beide de Windows licentiesleutel nodig en de bijbehorende Windows versie/editie.

Inderdaad, en of je er iets mee op schiet, afgezien van het geluid is maar de vraag.
Veel laptop HDD's zijn 5400 Rpm-schijven terwijl de meeste desktop HDD's 7200 Rpm-modellen zijn waar Windows op draait.
De 7200 Rpm-schijven zijn sneller dus waarschijnlijk wordt je pc langzamer als je de laptop-HDD erin zet maar dat ligt eraan welk merk & type HDD je in je laptop hebt.

Maar als ik de hdd terug plaats kan ik windows gewoon activeren met de product code niet dat ik straks met een niet legitieme versie zit

Nee. Zoals ik al zei is dan terug plaatsen niet voldoende en moet Windows opnieuw worden geïnstalleerd. De code die je hebt kan dan wel worden gebruikt maar het moet wel de juiste versie en editie van Windows zijn. Dat geldt voor zowel de PC als de laptop.

Maar ik een een dvd van mijn windows 10 versie dus dan kan er niks fout gaan toch

Ik weet niet hoe ik het nog duidelijker moet maken.

Windows 10 maakt voor activatie een digitale vingerafdruk van je hardware.
Windows 10 is nu dus geactiveerd voor je laptop, de hardware van je pc is anders dan van je laptop dus kun je door de schijf te wisselen Windows 10 niet activeren op je pc omdat de systeemhardware niet hetzelfde is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan