HDD verdwenen of....

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjonnoh

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2009
Beste forum,

nog geen jaar geleden had ik een Asus gekocht met Windows 7 erop. Mijn pc hiervoor was een acer, die plots niet meer aan ging. Omdat ik mijn gegevens niet ergens anders had kunnen zetten, had de winkelier ervoor gezorgd dat mijn oude HDD's ook in mijn nieuwe pc kwamen te zitten. Hierdoor had ik 4 stations in mijn pc.

Sinds vorige week had ik mijn pc zelf opnieuw moeten installeren nadat mijn pc virussen had opgelopen die AVG er niet af kreeg. Nadat ik mijn pc opnieuw had geïnstalleerd, zag ik dat 1 van mijn stations niet meer bij de harde schijf stations was. Het was de station van mijn nieuwe (huidige) pc dat niet gerelateerd was met de besturingsprogrammas, ofwel de station waar je al je zooi kwijt kan.

Nu ben ik naar oplossingen gaan zoeken om mijn HDD terug te krijgen zoals:
- Alle updates installeren;
- lege stations weergeven;
- gekeken in computer beheer of de HDD daar niet toegewezen was.

Dit had geen resultaat op geleverd.

Vervolgens had ik mijn pc open geschroefd om te kijken of er ergens een draad los zat of iets. Eenmaal open geschroefd, zag ik dat er maar 3 stations in mijn pc zaten.

Nu is mijn vraag: Kan het zo wezen dat station C voor de herinstallatie was op gesplitst in 2 stations, ondanks dat in mijn computer maar 1 HDD te vinden is (samen met de 2 van mijn vorige pc)?

In de bijlage heb ik een foto toegevoegd van de HDD's in mijn computer. Als iemand hier meer over weet te vertellen dan hoor ik het graag!

Mvg, Johnny

P1190966.jpg

Als ik eerlijk moet zijn zie ik op de eerste blik maar 2 hdd's en daarboven een dvd speler of zoiets. Ik kan het niet thuis brengen.

Ja het kan dat een schijf in meerdere partities verdeeld kan zijn. Een schijf en bij wijze van spreken 100 partities.
Zijn wel wat voorwaarden aan verbonden.

Wat kun je doen?
Ik zou de Hiren's boot cd downloaden en branden. http://software.helpmij.nl/

Hiermee kun je eventueel opstarten.
Er staan nog al wat hulp programma's op, zoals partitiemanagers. Pracht programma's als je weet wat je doet.
Ook leken kunnen er mee aan de slag zolang je maar niet bevestigt, dat de veranderingen doorgevoerd moeten worden, als je niet weet wat je doet.

als je een partitie manager open hebt en het zou je lukken een printscreen te maken, dan zet die er hier eens bij.
Wellicht dat we je dan meer info kunnen geven.

verder alvast veel succes.

kostenzer, je hebt gelijk. Ik zat er eerlijk gezegd niet goed naar te kijken. Ik had altijd verwacht dat 1 station ook daadwerkelijk 1 HDD was maar 1 HDD kan dus 2 stations bevatten?

Die Hiren's boot, is het de bedoeling dat je daarmee opnieuw een pc installeert? Dat is namelijk op het moment voor mij niet nodig. Het enigste wat ik wil weten is of het mogelijk is om mijn 2e station terug te krijgen van mijn Asus HDD.

@ Kostenzer

Sorry, moet je even corrigeren hoor je kan geen 100 parties maken want je moet alles een letter geven.
Er zijn 24 letters in het alfabet en A en B zijn voor diskette bezet dus zou je er nog maar 22 over dus 22 parties

of heb ik het nu fout?

Webjee. Welk alfabet gebruik jij? Heb er net nog het leesplankje bijgepakt en er staan toch echt 26 letters op. A en B zijn wat lastig in het gebruik dus dan houden we 24 partities over.

25 partities. Je kan de B ook gewoon gebruiken. Of de A, maar een van deze letters kan nog je toewijzen aan een partitie.:)

Wat er na dit aantal er nog extra bijkunnen weet ik niet.

Laatst bewerkt:
Doorzagen over partities schiet voor de TS ook niet op en je kunt maar 4 partities aanmaken waarvan eentje extended kan zijn waar 255 logische stations in gemaakt kunnen worden en dan praat ik nog alleen over een mbr schijf en niet over een gpt schijf waar nog veel meer op kunnen.
Na de 26 schijfletters kun je ze koppelen aan mappen, andere stations e.d.

Maar goed, TS maak eens een screenshot van schijfbeheer en zet die hier neer, via start, zoeken en diskmgmt.msc kom je er.
Heb je geen 3e party tools voor nodig.

Vemoedelijk heb je een herinstallatie automatisch laten uitvoeren en zouden zomaar de eerder gemaakte partities weg kunnen zijn.

Wat een discussie over 100 partities..... :d Het was bij wijze van spreken.

Zoals Lange Pier (hoe lang ben je eigenlijk?) aangeeft, met schijfbeheer kom je ook al wat verder, maar vaak ook niet.

Hiren's boot cd heeft veel tools die je kunt gebruiken om de zaak te manipuleren als dat nodig is.
Je kunt er geen windows mee installeren.
Je kunt er mee booten en dan hulpprogramma's starten. Je kunt ook een deel hulpprogramma's direct starten als je windows draait, vanuit het menu op de boot cd.

Als je, zoals Lange Pier en ik aangaven, een screenshot/printscreen weet te maken en hier te plaatsen vanuit een programma dat de partities laat zien kunnen we waarschijnlijk meer hulp bieden.

Hierbij een prt scrn van mijn schijfbeheer. Zoals te zien is, is er geen enkele schijf die niet is toegewezen, waar ik al eerder naar had gekeken. De schijf die ik mis zou in ieder geval velen malen meer geheugen moeten hebben dan de stations D en E. Nieuwe bitmapafbeelding.jpg

Ik zie nu 4 zichtbare partities:
C: win 7
d: de oude windows
e: de data
L: de external.

Die "zooi partitie", weet je nog hoe groot die was?
18 of 10Gb? Ik denk de 18,58gb moet je hebben.

Die betreffende partitie aanklikken en dan met de rechtermuisknop het menu openen.
Hier vind je een optie om een letter aan het station te verbinden.
Nadat je dat gedaan hebt kun je op het betreffende station.

Het kan ook zijn dat die partitie C: nu, eerst verdeeld was in 2 partities.
dan heb je die overschreven.
Daar kun je nog wel aan komen, maar dan moet je verstand van zake hebben.

Verklein C: tijdelijk naar 800Gb
Zoek naar verdwenen partities of maak van de resteren 1000Gb een nieuwe partitie
Scan die partitie met getdataback NTFS
Gevonden bestanden naar c: d: of e: kopiëren.
Daarna de zaak zo inrichten/partioneren als gewenst.
Voor die 5 regeltjes moet je wel precies weten wat je doet.

Partitie D kun je volgens mij net zo goed leegmaken (wel eventuele data even overzetten) want dat besturingssysteem zul je toch niet meer gebruiken.
Dan kun je daar ook "zooi" op kwijt.

We horen het wel.

Laatst bewerkt:
Je hebt volgens de foto 2 harde schijven in de PC, haal ze eruit en kijk welke waarde erop staat, de eerste zal 2 TB zijn waar zo'n 1,8 van overblijft na indeling, de 2e zal 650GB zijn vermoed ik waar de bijna 600 van overblijft.
Lijkt mij sterk dat de 2e een grotere zou zijn maar o.k., alles kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan