HDD vervanger

Status
Niet open voor verdere reacties.

volvotje850

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 dec 2011
Hallo allemaal.

Mijn laptop (HP DV7 4140 ED) is gecrasht.Nu moet ik dus een andere HD hebben maar ik las op internet dat de orginele (Toshiba MK 6465 GSX) niet meer leverbaar is.Ik ben een echte leek op dit gebied en zou dus rechtsstreeks naar de winkel kunnen rennen en me daar een hele dure vervanger aan laten smeren.Maar in deze tijden en deze dure maand was ik dat niet van plan :)
Mijn vraag is dus weet iemand een goede vervanger voor mijn gecrashte Toshiba HD?De orginele is 640 GB en 5400 toeren.Als hij groter is dan 640GB is geen probleem.

Groeten Edwin.

Prima aanvulling JopJop12 :)
Alhoewel de winkel hier ook op moet wijzen.
Maar je weet maar nooit.

Vandaag de dag zijn harde schrijven sowieso vrij prijzig vanwege overstromingen in Taiwan.

Snel even gezocht naar de originele schijf, Je moet er rekening mee houden dat je een SATA (300) schijf uitzoekt.

SATA300 hoeft niet eens, SATA150 is ook prima. Die 5400RPM schijfjes halen die 300MB/s toch nooit.

Bedankt voor de info mannen/vrouwen.Dat het een 2.5 sata moest zijn was ik al achter gekomen maar ik wist niet dat ik er zo maar elke willekeurige in kon doen.De prijzen vallen me eerlijk gezegd nog wel mee (ik weet natuurlijk niet wat ze onder normale omstandigheden kosten).Nu alleen nog even uitzoeken hoe ik de orginele windows van de HP overzet op de nieuwe HD.(incusief de software voor het apparaat) maar daar is een ander topic voor uitgevonden.

Dit is trouwens wel een super forum.Zo snel al antwoord is héél netjes..........mag ook wel gezegd worden denk ik.:thumb:

PS kan er ook een 7200rpm HDD in?

Laatst bewerkt:
Jep, 7200RPM kan er ook in. Prijzen waren veel lager hoor. Een 1TB 3.5 inch kon je eerst al krijgen voor 45 euro, nu 150 euro.

Het is gelukt hoor.Nieuwe schijf zit erin,een verse windows erbij gekocht want dat was wat makkelijker.Ik had van te voren wat software bij HP gedownload en gebrand en hij werkt weer als een nieuwe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan