HDD verwisselen slave - master. . hoe ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

VERNON01

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2002
Berichten
58
Ik heb een nieuwe computer met een HDD van 40 Gig, de Hdd uit mijn oude computer (80) Gig heb ik in de nieuwe computer bijgeplaatst met de jumper op slave. Dit werkt fantastisch.
Nu wil ik het liefst de 80 Gig schijf weer als master hebben en de huidige master als slave.
Eerst wil ik de 80 Gig schijf formateren en de gegevens van de 40 Gig schijf kopiëren naar de 80 Gig schijf, dan de jumpers omwisselen en de computer weer opstarten, maar ik vrees dat dit niet goed zal gaan,. . . tenminste, dat denk ik, als ik alles van de ene naar de andere schijf kopieer, kopieer ik dan ook het register mee??

En kan ik het doen, zoals ik het wil doen ???
Groetjes, VERNON
 
Met windows 98 lukt dat wel, met XP niet zomaar.

Wel kan, een verse install op een tweede partitie op je 80 gig schijf, hiervandaan de install van de eerste schijf kopieëren naar de eerste partitie van de 80 gig schijf.

Nu staat er een exacte kopie op je 80 gig schijf, de boel omdraaien en werken maar.
Wel de eerste partitie van de tweede schijf eerst aktief maken in schijfbeheer.
 
Lange Pier zei:
Met windows 98 lukt dat wel, met XP niet zomaar.

Wel kan, een verse install op een tweede partitie op je 80 gig schijf, hiervandaan de install van de eerste schijf kopieëren naar de eerste partitie van de 80 gig schijf.

Nu staat er een exacte kopie op je 80 gig schijf, de boel omdraaien en werken maar.
Wel de eerste partitie van de tweede schijf eerst aktief maken in schijfbeheer.

Maakt het wat uit of de HDD van 80 gig Fat 32 is en de andere ntfs?? de Fat 32 wil ik ook omzetten naar ntfs.
Gr VERNON
 
Maakt op zich niets uit, maar ntfs is betrouwbaarder dan fat32.

Die kun je toch eerst in schijfbeheer helemaal bewerken, partities verwijderen en er nieuwe ntfs partities op zetten, maximaal 4 primaire, en vergeet niet de eerste aktief te maken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan