HDD Vraagje!

• Onderwerp starter Onderwerp starter cage
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cage

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Hej mensen,

ik heb een klein vraagje
voor iemand.

hij heeft een 40 gig maxtor met 5400 toeren
en hij wil graag een 80 gig maxtor met 7200 toeren erbij kopen.

hij wil zijn oude behouden, maar geeft dit geen problemen kan hij gewoon beide schijven gebruiken?!

(meer info. nodig dan hoor ik het wel)

alvast bedankt,

[Cage] :thumb:

Nee je kunt deze schrijven gewoon naast elkaar laten draaien. Ze beinvloeden elkaar niet. Alleen de ene gaat wat sneller als de ander.

Knackje

ok heel erg bedankt voor je snelle reactie! :d

mvg, Cage

3e schijf

Dan heb ik nog een vervolg vraag :P

Hoe plaats ik dan een 3e schijf? Moet dat op een nieuwe IDE kabel of kan dat aan de huidige kabel waar al 2 schijven aanzitten?

Een derde harde schijf zal aan de tweede IDE kabel moeten, daar waar waarschijnlijk de cd-rom aanzit.
Als die iemand een cd-rom speler en brander heeft kan het niet (zomaar) aan iedere kabel kunnen namelijk maximaal twee apparaten aangesloten worden.
Je zou dan nu al hebben:
IDE 1: Harddisk 1 en Harddisk 2
IDE 2: Cd-brander en Cd-speler
Dan is dus alles al vergeven, is dat niet het geval wordt het voor de
IDE 2: Cd-speler en Harddisk3
IDE 1: blijft ongewijzigd

Sorry maar ik snap het niet helemaal, wil je nu een nieuwe harde schijf aanmaken, of iets anders, want die maxtor uitleg snap ikook niet helemaal.

(laat maar zitten, door maestro snap ik het wel maar van dit soort dingen heb ik geen verstand)

Hele dome vraag misschien, had er eigenlijk zelf nog niet aan geacht maar. Stel je hebt dus een dvd brander en een dvd rom en ook nog twee harde schrijven. Nu wil je nog een schrijf erbij. Is dat dan echt niet mogelijk bestaat er geen splitser ofzo?

Is de enigste oplossing die er is een externe schrijf erbij kopen?

Ik hoor graag van jullie!

Bedankt

knackje

Je hebt ook een IDE controller aanschaffen waar je ook schijven aan kunt sluiten

Geplaatst door m@rio
Je hebt ook een IDE controller aanschaffen waar je ook schijven aan kunt sluiten

Dat bedoelde ik met "niet zomaar".
Er zijn natuurlijk ook moederborden met 4 IDE aansluitingen, daar kan je 8 ide apparaten aanhangen, maar dat had ik nog even verzwegen om het niet nodeloos ingewikkeld te maken.

Ok ik heb dus maar net zoals bijna iedereen 2 ide poorten waar dus 4 schrijven aan kunnen.

Kan ik nu gewoon een extra ide aanlsuiting kopen zodat ik nog twee schrijven eraan kan hangen. Of moet ik dan echt een ander moederbord kopen.

Alvast bedankt

knackje

Geplaatst door knackje
Ok ik heb dus maar net zoals bijna iedereen 2 ide poorten waar dus 4 schrijven aan kunnen.

Kan ik nu gewoon een extra ide aanlsuiting kopen zodat ik nog twee schrijven eraan kan hangen. Of moet ik dan echt een ander moederbord kopen.

Alvast bedankt

knackje

Zie bericht van M@rio

Ik begreep zijn zin niet helemaal. Het antwoord is dus ja. weet je ongeveer hoe duur zo iets is?

Bedankt knackje

Ik he niks meer van jullie gehoord dus ik neem aan dat julie het ook niet weten. Ik heb nu een andere erg goede oplossing gevonden zie mijn attachment.

Is dat een goede?

Knackje

Bijlagen

• externe-harde-schrijf.gif
    externe-harde-schrijf.gif
    80,3 KB · Weergaven: 56
Als jij USB 2.0 aansluitingen hebt wel, anders wordt het wel een trage verbinding.

Ja ik heb usb 2.0 echter is het ook een goede aanbieding qua prijs en capiciteit?

Knackje

En dat is dan ex BTW

PCI controllerkaart tussen de €25 en €50
Maxtor 160 GB 8mb IDE ongeveer € 150
En dit is allemaal inclusief btw, dus iets goedkoper, sneller, maar niet mee te nemen, maar nog meer aansluit mogelijkheden.

Ja inderdaad net wat je zegt niet mee te nemen. Kost inderdaad wel wat meer. Ik zal er nog maar eens goed over nadenken.

Trouwens waar kan je zo'n controller kaart kopen. Heb er zelf nog nooit 1 gezien.

Is dat gewoon bij een media markt of moet je daar voor bij "speciaal zaken" zijn.

En is dat een beetje makkelijk aan te sluiten?

Knackje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan