HDD werkt niet 162 system options not set

Status
Niet open voor verdere reacties.

BJongejan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 sep 2007
Berichten
1
Hallo allemaal,

De PC van mijn dochter heeft een probleem. Als ik hem opstart krijg ik direct na de memory check de melding (kort in beeld)

162 - SYSTEM OPTIONS NOT SET

vervolgens krijg ik een zwart scherm met even later de melding

OPERATING SYSTEM NOT FOUND ON ANY DEVICES. PRESS ANY KEY TO TRY AGIAN.

Het betreft een compaq presario 5476.

Nu heb ik een beetje op internet zitten serven, maar ik kom er niet uit wat ik nu moet doen.

Als ik in de Bios kijk zie ik geen harde schijven staan.
Als ik een instalatie cd van XP in de speler stop, dan start hij wel het installatie proces op, maar stopt omdat hij de harddisk niet kan vinden.
Ik voel ook niet dat de harde schijf gaat draaien. als ik hem vast hou. Dit merk ik echter wel als ik de cd speler loskoppel en een harddisk hierop aansluit, maar blijf dan de zelfde foutmeldingen houden.

Heb het met 3 HDD geprobeert, waarvan ik er van 2 zeker weet dat ze werken. heb het met al deze schijfen geprobeerd, geen verbetering. heb de batterij van de bios vervangen. levert ook niets op.

Nu lees ik op internet ook iets over het updaten van de bios. maar heb geen idee hoe ik dat moet doen. Ze hebben het dan over diskette's, maar die kan ik niet maken omdat ik geen diskette station meer heb op mijn nieuwe laptop. (kan natuurlijk wel cd's maken).

Iemand enig idee hoe ik hem weer aan de praat krijg.
de harddisk is door de vorige eigenaar geupgrade naar 40GB en er zit nu 255 mb geheugen in ipv 64. de procesor is een celleron ik meen met een 500ghz processor.
De door mij gebruike andere harde schijven zijn ook 40GB en 61,5 GB

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.

Groetjes

Barry
 
Als hij niet gaat draaien. lijkt dit op een voedingsprobleem.

Ik neem aan dat er nog wat voedingsstekkertjes over zijn, probeer eens een andere.
Of als je een voltmeter in huis hebt, meet eens of de voeding hier spanning geeft.
 
Is het probleem inmiddels opgelost??
Zo ja, hoe??? Ik zit met precies hetzelfde probleem.
Ondanks vervangen batterij op moederboard...!

Graag hulp!

Michiel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan