HDD wil niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Quo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Quo

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2003
Goedenavond allemaal,

Ik heb hier een pc van mijn broertje staan en die was vastgelopen, dwz tijdens opstarten sprong hij steeds op het wel bekende blauwe scherm (flits). Nu heb ik die hdd (een WD 2000 200 Gb grote Schijf) in mijn pc gehangen en Xp begon tijdens opstarten met herstellen van diverse meldingen, zo gaf deze hdd een fout in bestandsrecordsegment no 9480 t/m 9483 en nog meerdere meldingen die XP netjes herstelde.
Na opstarten zag xp de schijf en herkende ook alle inhoud. Terwijl ik met PM8 diverse partities wou aanbrengen (hij was door de winkel geleverd met Xp home op één partitie) om in de toekomst wat makkelijker te kunnen werken viel hij tijdens het aanmaken van de partities in diverse foutmeldingen (deze meldingen hadden alleen nummers).
Daarna was de hdd in de lijst verdwenen en ik kan hem nergens meer terugvinden. In de bios staat de schijf wel en onder apparaatbeheer staat de schijf ook als aanwezig. Nu zijn mijn partities fat 32 en deze schijf stond op ntfs. Wat kan of beter gezegd ben ik vergeten?

Groetjes;

Ik denk eerder dat door het aanbrengen van veel wijzigingen in het bestandsbeheer de HD iets wat van slag is, mischien is het niet onverstandig om de schijg geheel paritieloos te maken en opnieuw te beginnen met indelen en fotmateren.
Mits er natuurlijk niet teveel software en gegevens op staan die jullie niet willen verliezen.

Als de MBR en het ntfs bestandssysteem iets wat van slag zijn kan dit gebeuren, de schijf is fysiek wel aanwezig maar.......voor de rest helaas niet.

SJJ: Hoe moet ik schijf testen als niemand hem ziet. Het progje zelf ziet de hdd ook niet

jjw: Dat is het hem net, er staan voor bijna 20 gyg aan mp 3's op en om die nog eens opnieuw te downen..............

Ook geprobeerd met Data Lifeguard voor Dos zodat je de pc moet opstarten vanaf aan gemaakte diskette?

Ok..... En als je de schijf eens als tweede schijf in het systeem zet, dus je maakt hem slave??

Wat gebeurdt er dan...

het klinkt rot maar toch vrees ik zachtjes aan het ergste...

Hij hangt als slave in mijn systeem, en wat bedoel je met het ergste vrezen, windows opnieuw installeren en alle gegevens kwijt of de hdd naar de ................

Je kunt die disk niet zomaar overzetten van de ene comp. naar een andere comp. als er een besturing systeem opstaat. (verkeerde configuratie) of heb ik het verkeerd gelezen.

Laatst bewerkt:
Nou een HD is niet zomaar kapot, ik bedoelde dat je waarschijnlijk wel de gegevens kwijt bent.

Ik dacht dat je hem als master had hangen.
Tuurlijk kun je een HD wel zomaar in een andere pc hangen, dat de windows versie die dan zou opstarten van slag is alla maar daar gaat dit probleem niet over.

Heb je een originele cd van Windows, of in ieder geval een bootable cd waarmee je zou kunnen starten?

ja die heb ik, met sp1 en sp 2 kan ik eroverheen zetten

Snap d'r nu niet veel meer van, terwijl xp in mijn pc die hdd niet ziet heb ik hem maar weer eens teruggeplaatst in de oude en zie: windows start gewoon op (normale modus) geen foutmeldingen meer, geen blauw scherm, niets, gewoon werken dus, maarrrrrrrrrrr als ik nu probeer partities op de schijf aan te brengen geeft ie weer diezelfde foutmeldingen en gaat het mis en maakt ie geen partities aan. Nu heb ik hem de windows check laten doen (in PM 8) daar vind ie fouten en stopt ie de controle. Dus als ik het zo bekijk is het geen software probleem maar een hardware probleem

Ik geloof niet zo erg dat je schijf stuk is anders zou hij die xp toch ook niet opstarten, PM8 is een exact programma wat je eigenlijk aleen kan gebruiken als alles 100% is en niet na diversen foutmeldingen.

Quick test heeft ie zonder fouten volbracht, ben nu bezig aan Extended Test en duurt nog ca een uur

Tijd voor koffie (geen congac hoor) anders komt het nooit meer goed.

Na de test nogmaals proberen te partitioneren echter zonder resultaat,

Error while executing batch
Error 1556

Wat moet ik hiermee?

Hij speelt alles af mp3's en ook videoclips en films, hoezo?
Wat heeft dit te maken met de hdd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan