HDD wil niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter Quo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
als de rest gewoon werkt dat lijk het me eerder dat je windows gewoon beschadigd is.

Ik kan geen partities meer maken op de schijf, hij geeft dan steeds weer foutmeldingen.

heb je scandisk al een keer gedraaid?
het lijkt er op dat je gewoon een serie slechte sectoren hebt.

Ik zou je zeker aanraden om eerst een backup van je mp3tjes te maken voor dat je verder gaat met PM8, waarschijnlijk is er te veel misgegaan met dat uitproberen en voor je het weet ben je alles kwijt.
We kunnen PM niet dwingen om partities te maken, als hij dat niet doet dan is er gewoon iets mis met je configuratie, (en wat dat iets is weet ik ook niet)
Misschien is het mogelijk om er even een andere disk bij te zetten als slaafje en alles wat je bewaren wil over te kopieeren voor dat je echt alles kwijt bent.
Als je in het bezit bent van Ghost is er misschien nog een andere nog een andere mogelijkheid.

Om aan de onzekerheid van windows versie een eind te maken heb ik er win xp pro overheen gezet. Windows start zonder problemen op maar via pm 8 nog steeds geen partities aan te maken. Ik weet het niet meer.

Misschien weet iemand op het forum of PM8 zulke grote schijven ondersteund (boven 160 gb) Ik zelf heb geen ervaring met 200 gb schijven, je kan wel de help functie doorspitten maar dan ben je wel even bezig.

Dus als iemand dat weet.

Heb alles kunnen redden wat er te redden viel dus ik kan me nu eens goed loslaten op deze hdd, heeft iemand nog enkele suggesties om deze hdd aan het luisteren te krijgen

Heb denkelijk iets gevonden, in PM geeft hij de disk aan als: Disk 1 Local Disk (C).

Bij mijn pc waarin 2 hdd zitten geeft PM aan dat hij Disk 1 en Disk 2 gevonden heeft maar deze zijn opgebouwd in een Extended gedeelte en een (in mijn geval dus) een Fat 32 gedeelte.

Op de problematisch hdd geeft hij die extended gedeelte NIET aan en ik denk dat hij daardoor de schijf niet kan opdelen. Hoe krijg ik in die schijf ook een extended gedeelte?

Als je in PM kiest voor (create een new partion) dan word er gevraagd of je een primaire of logische parttie wil maken, kies je dan voor een logische partitie dan zou hij die extented automatisch moeten aanmaken als die er nog niet is want daar komt je logische in te staan, maar zover kom jij geloof ik niet als ik het goed begrepen heb.

AB;

Het is net wat je zegt, ik kies voor logische partitie, hij geeft dat ook aan (recommended) maar als ik dan in de wizard verder ga dan zie ik dat hij in de nieuwe partittie een extended gedeelte en een logisch gedeelte (van bv 80 Gb) aanmaakt maar in het overgebleven restant van de schijf (de resterende 120 GB) is er nog steeds geen extended gedeelte en ik denk dat het daar mis gaat.
Maar kan ik nu op deze schijf een Primary schijf aanmaken die zo groot is als de hele Hdd of gaat dat niet meer?

Dus op dit moment heb je er geen primaire partitie op staan ?

In de lijst geeft hij de hdd aan als STATUS: active, en bij PRI/LOG: primary. Maar er staat geen logical station in.

Terwijl toch alle andere hdd disks (heb er intussen ook een externe hdd van 250GB aan gehangen) die ik in mijn pc en de externe hdd deze logische stations wel hebben, let wel de externe hdd is er eentje van 250 Gyg en die is NIET gepartitioneerd.

Dus kort samengevat, iedere schijf die geformatteerd is heeft een Primary en een logical station behalve die vermaledijde hdd die heeft alleen maar een primary station.

In elke "normaal" geformatteerde hdd is het Extended gedeelte als primary aangegeven. Echter in die bewuste hdd staat de primary op het NTFS gedeelte.

Misschien dat deze info je wat verder kan helpen?

Is het een optie om de gehele schijf opnieuw te formatteren (heb nu toch alle gegevens) en windows er opnieuw op te zetten?
En kan ik die schijf ook onder windows geheel formatteren (in een andere pc)?

Dat is een goed idee om opnieuw te beginnen.
Hang hem nou meteen in de doel pc en deel hem meteen mooi in met Fdisk.

als ik nog niet te laat ben: ik heb exact dezelfde problemen gehad met PM8!!! (kheb ze trouwens nog altijd en ik zoek neit door) je moet acronis partitionexpert installeren(downloaden) toen waren bij mij wel de probs opgelost en kon ik partities maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan