hdd wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

lekkerkerk

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2006
Berichten
69
Ik heb een tweetal HDD (Samsung 1 tb) die ik in een NAS had zitten (Sitecom 253) Ik heb ze via de sitecom in Raid 1 geformatteerd. Echter nu wil ik ze in mijn PC er bij pluggen. Bij het opstarten herkend hij de schijven niet. Er zit in mijn PC al een zelfde HDD. Ook als ik de SATA kabel en stroomkabel van die HDD gebruik herkend hij hem niet. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
 
Zou het kunnen zijn dat door de HD's als RAID te definieren de Sitecom-NAS een aantal zaken aangepast heeft op de HD's waardoor ze nu niet meer als standaard HD's herkend worden.
Wellicht dat een low level format (is een speciale softwaretool van de fabrikant voor nodig) dit kan oplossen?
 
Is dat een software tool van de fabrikant van de NAS (sitecom) of van de HDD (Samsung). Ik heb hem namelijk al gewoon geformateerd via de software van Sitecom.
 
Bedankt! Tool laten lopen maar de schijf wordt nog niet herkend. Iemand nog andere opties die het proberen waart zijn?
 
Ondertussen opgelost!. Via Systeembeheer en schijfbeheer hem toegevoegd. Wist niet dat dat moest en zag het bij de eerste post op internet over "hoe voeg ik een HDD aan mijn systeem toe" ook niet staan.

Ik ieder geval bedankt voor meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan