HDD wordt niet meer herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

AdVice

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2005
Mijn Dell PC start niet meer op. In de BIOS wordt de HDD én de CD-speler niet (meer) herkend. De HDD staat ingesteld als master. Ik heb de IDE kabel al vernieuwd en alle connecties gecontroleerd. Ik denk nu dat het een mobo-probleem is. Heeft iemand een idee?

Kun je in je BIOS voor de Default- of Optmized Default Settings kiezen en dan Save and Exit? En trouwens, is er kort voordat het probleem optrad iets bijzonders gebeurd of heb je iets bijzonders gedaan? Komt de PC helemaal niet meer door de BIOS opstart heen? Heb je al op de Dell-support-site gekeken?

Laatst bewerkt:
Ik heb hetzelfde probleem ook met een dell.
Pc vind 2 interne harddisks niet meer en kan vervolgens niet opstarten.
In het bios staat unknown device bij beide harde schijven.
Had dit eerder ook al en een nieuwe moederbordbatterij bleek de oplossing te zijn tot het vandaag weer mis ging.

Mocht dit dan echt over hetzelfde gaan wil ik ook graag weten wat het is.
Default- of Optmized Default Settings zijn in het dell bios niet te vinden.

Ps. mijn dell is een dimension 8200, toevallig dezelfde pc AdVice???

Mijn Dell PC start niet meer op. In de BIOS wordt de HDD én de CD-speler niet (meer) herkend. De HDD staat ingesteld als master. Ik heb de IDE kabel al vernieuwd en alle connecties gecontroleerd. Ik denk nu dat het een mobo-probleem is. Heeft iemand een idee?

Neem de CD/DVD los en probeer het desnoods zonder device, de PC zal protesteren maar het BIOS wordt wel anders geconfigureerd.
Eerst alleen de HD proberen want een CD/DVD kan gemakkelijk de HD blokkeren als hij niet goed is of de schijf niet wil lezen. Ik weet niet of je Cableselect hebt? dan moet in elk geval de master aan het einde van de kabel zitten. Bij cableselect bepaalt de positie op de kabel de functie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan