Hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

robino

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2003
hallo, ik heb een hdd geplaatst van 80 GB en die heeft maat 30GB aan weet iemand hoe dat komt.

alvast bedankt

Ligt waarschijnlijk aan een jumper achterop je HDD. (32 gb clip o.i.d)

Ja het kan aan je bios liggen maar waar het ook aan kan liggen is je windows welke windows gebruik je ... want win98 werkt ook niet met 80 gyg die gaat tot de 64 :D

ik werk met windows xp de hdd die er nu in zit is een 40gb en die werkt wel hoe het is wel een maxtor en de andere van 80 gb is een samsung aan wat kan dat gelegen zijn

alvast bedankt robino

Computermodel: 7IXE4
BIOS-versie: American Megatrends Inc. 62710

Wie of wat herkent de volle omvang eigenlijk niet? Is dat Windows of de BIOS? M.a.w., herkent de BIOS wel de 80 GB?

Groetjes,
Bennie

Dat kan je zien in de BIOS. Je moet dus de BIOS induiken: Start PC opnieuw op en vrijwel direct zie je iets langsflitsen in de trant van "Press ??? to enter Setup". Die ??? staat voor F1, F8, DEL- of END-toets. Het verschilt van PC tot PC. Druk die toets in en je komt in de BIOS.

In je eerste bericht zei je dat er maar 30GB wordt aangegeven. Wát gaf 30 GB aan?

Groetjes,
Bennie

als je naar lokaal station (c ) gaat en dan eigenschappen klikt zie ik dat aan de capaciteit 30GB inplaats van 80GB aangaf wat me wel opviel was dat bij mijn eerste HD het bestandssysteem NTFS weergaf en de nieuwe HD gaf FAT 32 weer is dat normaal of is dat van geen belang

Die bestandsindeling is normaal (kwestie van keuze). Hoeveel capaciteit geeft de BIOS aan?

Groetjes,
Bennie

Geplaatst door Bennie
Dat kan je zien in de BIOS. Je moet dus de BIOS induiken: Start PC opnieuw op en vrijwel direct zie je iets langsflitsen in de trant van "Press ??? to enter Setup". Die ??? staat voor F1, F8, DEL- of END-toets. Het verschilt van PC tot PC. Druk die toets in en je komt in de BIOS.

In je eerste bericht zei je dat er maar 30GB wordt aangegeven. Wát gaf 30 GB aan?

Groetjes,
Bennie

Groetjes,
Bennie

LBA = large block addressing. Loop de menu's langs in de BIOS.

Groetjes,
Bennie

Is reeds opgelost het had te maken met de jumpers die niet juist stonden.
Alvast bedankt voor de moeite.

Groetjes Robin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan