Hdd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Parafox

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2004
HDD (fat32 verkeerde bestandsomvang)

Ik heb met het programma Partition Magic 8.0 mijn harde schijf teruggeconverteerd van NTFS naar FAT32 omdat ik hem wil gaan gebruiken icm met windows 98. Maar nu ik dat gedaan heb, zie ik bij deze computer 2 schijven, mijn 1e (waar niks mis mee is), en de 2e. Deze zou een grote van 80 gig hebben, maar als ik rechterklik op de schijf doe geeft hij nog maar 9,38 gig aan en 0 mb vrij. Als ik vervolgens in de schijf ga en alle bestanden selecteer is het totale bestandsomvang wel gewoon 36 gig (zoveel informatie staat er idd ook op). Maar een groot deel van de data op deze schijf kan ik ook niet uitlezen. Nu wil ik op zich wel weer terug naar NTFS, maar ook dat gaat niet want voor de conversie is te weinig vrije ruimte aanwezig. Weet iemand een oplossing (behalve format c: :rolleyes: )

Laatst bewerkt:
Was het voor de confersie ook 1 partitie? het lijkt er namelijk op dat er toch 2 partities waren, vraagje tusen door, kun je nou in de win98 omgeving de schijf niet lezen of in een win2k (xp) omgeving.
Het eerst is mischien wel uit te leggen, ik weet niet wat voor machine de HDD in hangt, mischien ondersteunt hij geen grote HDD van die maat.

Voor de conversie was het ook gewoon 1 partitie. De schijf is wel te lezen... maar niet te gebruiken als je begrijpt wat ik bedoel. En hij leest verkeerd. De schijf heeft voor de conversie prima gewerkt dus dat mag het probleem niet zijn. Nee, het is echt verkeerd geformatteerd ofzo :eek:

Nou het comando format doet alleen maar data wissen en niets meer, uiteraard kun je nog aangeven hoe je dit wilt doen maar meer doet het niet.
Ik snap allen niet hij is wel te lezen maar je kunt hem maar gebruiken tot een aantal gig en dan houdt het op.
Waarschijnlijk kun je niet alle bestanden lezen ook al staan ze voor je gevoel zeer dicht bij de eerste lees sector
Ik hou het erop dat er toch wat fout gegaan is met partition magic, helaas lees ik dit teveel, nogmaals een bestands indeling wijzigen of een partitie aanpassen kun je het beste doen met een lege harde schijf, er kan dan vrijwel niks fout gaan.
Ik zou niet zomaar een andere oplossing weten als helas een format en opnieuw beginnen, maar als je de schijf wilt teug cenverten dan zegt hij dus te weinig ruimte, die snap ik ook niet, dit doe je dan ook met partiotin magic?

Ja idd met partition magic, maar omdat ik w2k draai opent ie dan dat windows Convert programma. en die zegt na een tijdje dat de conversie mislukt is omdat er te weinig vrije ruimte is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan