HDMI aansluiting laptop en HD tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

erik2010

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2010
Beste allemaal,

Bedankt voor het lezen en de hulp alvast.
Ik heb een Packard Bell Easynote laptop met een DVI en HDMI aansluiting.
Daarnaast heb ik een Samsung SyncMaster P2370HD LCD monitor/tv met tevens een DVI en HDMI aansluiting.

Ik wil heel graag mijn laptop op de tv aansluiten om zo bijvoorbeeld een film te kunnen kijken.
Ik heb geprobeerd mijn laptop aan te sluiten op de tv met de DVI kabel en daarbij mijn samsung TV op de DVI input gezet. Helaas kan de tv geen apparaat vinden.

Daarna heb ik het met de HDMI kabel geprobeerd maar ook hier geen resultaat.
Ik heb Windows 7 op mijn laptop en wanneer ik naar mijn beeldscherm instellingen ga zie ik geen mogelijkheid om een tweede monitor in te stellen, er wordt alleen gesproken over de primaire monitor.

Ik heb op samsung.com een driver gedownload en die installatie verliep prima. Helaas levert dit ook geen resultaat op buiten de melding dat de driver goed werkt.

Kan iemand mij verder op weg helpen bij deze uitdaging ?

Bedankt,
Erik

Probeer is wintoets+p en dan op Dupliceren klikken.Of je de tv aansluit op je pc via HDMI of Dvi maakt voor de kwaliteit niets uit is namelijk allebei digitaal. De enigste verschillen zijn de kabel en HDMI stuurt ook het geluid mee dus dat kun je dan ook het geluid op je tv beluisteren.

Hopelijk lukt het zo en anders moeten we even voor een andere oplossing kijken. Succes!

Hoi !

Je hebt een grafische chip/kaart in je l;aptop van nVidia of ATi.

Beide kaarten hebben 'n tooltje, waarmee je het zoeken naar 'n tweede beeldscherm kunt forceren.

Bij ATi heet het Catalist Control Centre (CCC), te vinden onder programma's.

Bij nVidia staat er een soortgelijk programma (nVidia control centre) in het configuratiescherm.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan