hdmi als secundaire uitgang

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie32

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Hoi,

Ik heb een vraagje.
Mijn buurman heeft een LCD monitor aangesloten op de vga uitgang.
Nu heeft tie ook een LCD tv met een HDMI ingang.
Nu wil hij graag video kijken op de tv. Maar deze moet als Secundaire uitgang werken.
Het primaire beeld moet dus gewoon de desktop zijn op de LCD monitor en de TV als 2e beeldscherm, waarna hij het media player scherm kan verplaatsen.
Dit lukt echter niet.
Is het mogelijk om de primaire en secundaire uitgangen om te draaien.
Hij heeft een ATi radeon xx kaart ( type even kwijt...)
Als het kan wil hij de HDMI kabel vast aansluiten zodat hij deze onder de vloer weg kan werken (kabel is 10 mtr)
gaarne jullie reactie.

gr. Robbie32

High definition Multimedia Interface(HDMI) is toch voor de AV reciever naar de TV aan te sluiten? Hoe doet hij dat dan naar de PC?

Laatst bewerkt:
Hoi Crash,

Het kan zijn dat ik de banamingen fout heb gebruikt.
Op zijn PC heeft tie de aansluting DVI-D (de grote connector waar je ook een verloop stekker kan aansluiten voor een normale vga stekker.
Hier heeft tie een kabel voor gekocht :

http://www.datakabelshop.nl/product_info.php?cPath=23&products_id=49

Welke verloopt naar een HDMI connector (kleiner en platter) deze stopt tie in z'n lcd tv.

Maar het beeld welke door de dvi uitgang geproduceerd wordt is het primaire kanaal (Bij herkennen van de monitor is deze ook altijd als 1e) maar deze wil ik dus graag omkeren dat deze secundair wordt.

Hopelijk heb je zo iets meer info.

gr. robbie32

Nu is het me duidelijker. heb net een reciever met HDMI aansluting gekocht en wist niet dat er een verloop van DVI naar HDMI bestond.:D

Ik weet niet hoe het bij een ATI werkt, maar een Nvidia videokaart, kun je bij de instellingen aangeven welke monitor de primaire en welke de secondaire monitor moet worden. bij Nvidia gaat dat via:
Bureaublad > eigenschappen > instellingen > geavanceerd > je videokaart > nview display settings..

Werkt ATI niet met een control center daarvoor? Je zal bij de instellingen van de ATI moeten zijn.

Volgens mij moet het bij ATI inderdaad ook zo werken echter, krijg ik ze niet op die manier omgewisselt....de DVI uitgang wil primair blijven, en dus blijft ook de desktop daarop zichtbaar etc. en dat was nou net niet de bedoeling...

Ik heb zelf 2x DVI op de videokaart, dus ik kan niet testen/kijken hoe Nvidia hiermee omgaat. Heb dan ook geen verdere opties meer.:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan