HDMI; Computer verliest verbinding met TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

RedUndertaker

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2011
Hallo iedereen,

Sinds februari gebruik mijn TV scherm als monitor. Het is aangesloten met een HDMI kabel.
Het heeft altijd zonder problemen gewerkt, een aantal dagen terug kwam ik terug van vakantie, en sinds dien heb ik een probleem.

De computer blijft zijn signaal verliezen met de TV. Dit probleem is nog nooit eerder voorgekomen. Ik ben gewoon bezig met verschillende dingen, en op de meest vreemde moment verliest hij signaal. Het gebeurt tijdens het spelen van een spel, tijdens het lezen van een artikel op internet en tijdens het kijken van een film op mijn TV. Ik kan dus niet zeggen of het een programma is dat vervelend doet, want dat denk ik niet. Het enige wat ik geïnstalleerd heb na de vakantie is Photoshop CS6, maar ook als dit programma niet eens opgestart is gebeurt het.

Wat ik al geprobeerd heb;

- Een andere HDMI kabel geprobeerd
- Een andere port geprobeerd, op zowel de TV als de Computer
- Drivers geupdate
- Windows geupdate
- Geprobeerd sommige programma niet meer te gebruiken
- Mijn TV gecontroleerd, op een laptop met een HDMI port werkt die prima, het is dus echt de PC.

De computer zit nu aan een oud VGA scherm, het is niet ideaal maar het werkt wel. Als zowel de HDMI kabel als de VGA kabel erin zit en ik vraag de computer de schermen de dubliceren, verliest ook het VGA scherm het signaal en gaat op stand by.

Er zitten twee HDMI porten op mijn PC, de ene doet het helemaal niet meer, en ander gooit het signaal er te pas en te onpas uit.

Ik krijg ook af en toe het idee dat ik mijn computer op stand by hoor gaan als dit hem eruit gooit. Ik heb de instelling en gecontroleerd, en het kan dat niet zijn. Soms verliest die het signaal na 5 minuten, soms duurt het een paar uur.

Ik wordt er ondertussen een beetje moe van, ik ben er nu zo'n 4 dagen mee bezig en weet niet meer wat ik moet doen, ik heb zo'n beetje alles geprobeerd wat ik kon bedenken.

De grafische kaart is een GeForce GT 220.

Wellicht kunnen jullie mij verder helpen?

Alvast bedankt!

Als eerste zou ik de videokaart proberen. Het je on-board graphics die je eventueel kan gebruiken? Heb je anders een mogelijkheid een videokaart te lenen van iemand?

Er zijn ook een aantal andere dingen die het zouden kunnen zijn, maar je verhaal maakt de andere dingen wat onwaarschijnlijker. Om windows uit te sluiten zou je een linux boot-DVD(CD) kunnen gebruiken. Je PC is dan zeker schoon en de videodrivers voor linux zijn anders.

Als eerste zou ik de videokaart proberen. Het je on-board graphics die je eventueel kan gebruiken? Heb je anders een mogelijkheid een videokaart te lenen van iemand?

Er zijn ook een aantal andere dingen die het zouden kunnen zijn, maar je verhaal maakt de andere dingen wat onwaarschijnlijker. Om windows uit te sluiten zou je een linux boot-DVD(CD) kunnen gebruiken. Je PC is dan zeker schoon en de videodrivers voor linux zijn anders.

Hi,

Alvast bedankt voor de snelle reactie! Ik heb helaas geen andere videokaart, het enige wat ik zou kunnen doen is er een kopen, maar ik ben bang als dat het niet is, ik met een videokaart zit.

Ik wil Linux best proberen, maar ik hoor dat het vrij ingewikkeld is. Ik heb tot nu toe alleen maar met Windows gewerkt.

Linux helemaal aanpassen naar je wensen kan wat moelijker zijn, maar even opstarten, browsen, filmpje kijken, etc. is echt niet anders dan bij windows hoor :)

een live DVD installeert overigens helemaal niets, dus je windows installatie blijft helemaal onaangepast, zolang je niet expres installeert.

http://www.linuxmint.com/download.php/

Linux helemaal aanpassen naar je wensen kan wat moelijker zijn, maar even opstarten, browsen, filmpje kijken, etc. is echt niet anders dan bij windows hoor :)

een live DVD installeert overigens helemaal niets, dus je windows installatie blijft helemaal onaangepast, zolang je niet expres installeert.

http://www.linuxmint.com/download.php/

Ik zal het zo even proberen,
Wat er net gebeurde;

Photoshop stond open, MSN en Chrome, voor de rest niets. Hij verloor nu ook het contact met het VGA scherm. Scherm ging op standby, maar ik kan hoog en laag springen, hij gaat niet meer terug.

Hey redundertaker , is je probleem nu al opgelost ? Zit namelijk met net hetzelfde probleem , heb ook al echt vanalles geprobeerd en krijg het niet opgelost , heb net een andere videokaart gekocht maar ook dat hielp niet

Welkom daveldinho,

Zoals je ziet reageer je op een topic uit 2012. In onze voorwaarden staat dat het niet is toegestaan topics omhoog te halen ouder dan 3 maanden. Daarom gaat er dan ook een slotje op.
Uiteraard kun je een nieuwe vraag maken voor je probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan