HDMI en scart tegelijk gebruiken op Mediabox UPC

Status
Niet open voor verdere reacties.

TonG52

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jan 2015
Tot nu toe had ik een oude beeldbuis TV en een Sony Harddisk/DVD recorder. Met mijn oude UPC mediabox geen probleem: deze had 2 scart out, dus ik kon het zo verbinden dat ik kon opnemen op Mediabox en dat via scart opnemen op recorder. Met een nieuwe mediabox werd het al lastiger: 1 scart (en 1 hdmi, maar die kon ik niet gebruiken op mijn TV of op recorder). Maar door deze met DVD recorder te verbinden, kon ik via de uitgang van DVD recorder TV kijken maar ook opnemen van HD van mediabox op DVD.

Nu heb ik een flatscreen gekocht. Dan wil ik HDMI uit mediabox naar TV zetten uiteraard (digitaal en high def). Maar hoe krijg ik dan de DVD recorder aangesloten? De box kun je maar over 1 uitgang gebruiken, HDMI OF scart (dat laatste uiteraard analoog, maar goed, dat is maar zo). Hoe moet ik nu toch opnames van de mediabox overzetten op DVD recorder zonder steeds de HDMI kabel eruit te hoeven halen (dan werkt scart weer). UPC heeft geen oplossing (of weigert die te geven). Ik dacht dat ik ergens las dat als je een HDMI splitter op de mediabox zet, en je 1 van de 2 uitgangen onbenut laat, je als het ware de mediabox 'bedot' waardoor je HDMI en scart tegelijk kunt gebruiken. Heeft iemand hier ervaring mee?

Dag Peter,
Dank voor je reactie. Ja, ik snap dat je een switch kunt kopen. Maar de vraag is: als je een (of meerdere) poorten ongebruikt laat, en 1 poort blijft wel verbonden (of om het anders te zeggen: als er een hdmi kabel in de mediabox ingeplugd blijft), doet de scart het dan WEL? Want als je gewoon hdmi kabel inplugt, doet-ie het niet meer.
En verder:ivm kopieerbeveiliging/returnsignaal blijken lang niet alle hdmi switches het te doen op de mediabox, althans op de Horizon (die ik nog niet heb maar vermoedelijk wel neem, ondanks de vele klachten erover... Maar helaas heeft UPC (nu met Ziggo) monopolie. Heb xs4all voor internet nu, maar zit te ver van wijkcentrale om sterk signaal te krijgen, HD TV met opnemen zit er niet in...

Hallo

"een hdmi kabel in de mediabox ingeplugd blijft), doet de scart het dan WEL? "

Indien de switch doet wat hij moet .... , dan ziet de "bestemming" (t.v.). geen bron meer , en zou je normaliter moeten kunnen omschakelen tussen de diverse bronnen van uw signaal.

Bij mij werkt dit reeds lang tot volle tevredenheid , en kost zo goed als niks.

Wacht misschien andere "nuttige" antwoorden af ... je weet maar nooit.

GRTZ

Peter

Merci weer. Nou, het gaat erom dat de bron (de mediabox) geen bestemming (tv) meer mag zien. Ik snap denk ik wat u bedoelt: je kunt schakelen en zorgen dat er geen bestemming (tv) is. Maar ik hoop(te) dat het mogelijk was de lijn tussen bron en tv open te houden (via HDMI) EN de lijn via scart naar DVD. Maar goed, met zo'n schakelkastje is het in ieder geval mogelijk zonder dat er een verbinding losgemaakt hoeft te worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan