HDMI geluid inschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maikel pk

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2007
Hallo,

Een tijd geleden heb ik mijn HDMI geluid op mijn laptop geblokkeerd. Dit omdat ik anders geen geluid kon krijgen vanuit mijn home cinema set. Normaal gaat het geluid en beeld via HDMI naar de TV toe. Door het blokkeren daarvan is het echter alleen nog maar mogelijk wanneer ik een film kijken via mijn laptop op de tv, om het geluid of via de Home cinema te laten lopen of via de laptop zelf.

Heeft iemand enig idee hoe ik toch het geluid via de HDMI op de TV kan krijgen? Want de geluidsoptie van HDMI is nergens op mijn laptop te vinden. Ik maak gebruik van windows 7.

Alvast bedankt.

MVG,
Maikel

Als je niet weet hoe je het niet meer moet blokkeren, hoe heb je het dan geblokkeerd?:D Heeft het geluid wel gewerkt via de tv?

Ja het geluid heeft het prima gedaan. En ik heb hem geblokkeerd bij de geluidsapparaten. Gewoon op hdmi geklikt en dan blokkeren. De hdmi staat alleen niet meer tussen de geluidsapparaten.

Dan moet je de drivers van je laptops geluidskaart eens opnieuw proberen te installeren. Waarschijnlijk staat 'ie er dan wel weer tussen.

Oké en hoe doe ik dat dan?
Maar hoe zit dat dan als ik de volgende keer weer via mijn home cinema set een film wil afdraaien. Moet ik dan weer de HDMI blokkeren of is er een betere manier?

Kan nooit de bedoeling zijn dat ik elke keer als ik wissel van HDMI geluid naar geluid over de home cinema dat ik de drivers opnieuw moet installeren?

De drivers kan je vinden op de site van je fabrikant. Maar in principe hoef je dat niet elke keer te doen. Maar ik bedenk net iets: kijk bij apparaatbeheer (staat in configuratiescherm) bij geluidsapparaten, en dan staat waarschijnlijk je HDMI audio uitgeschakeld.

Gevonden!

Super bedankt.
Hij stond inderdaad bij het apparaatbeheer. Ik kon hem daar in eerste instantie niet vinden. Ik diende namelijk eerst rechtermuisknop te drukken en "uitgeschakelde apparaten weergeven" aan te vinken.

Groeten,
Maikel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan