HDMI geluid werkt niet op Ubuntu 11.04

Status
Niet open voor verdere reacties.

mysticmaus

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2004
Hallo Mensen:d

Ik heb dit probleem al sinds de 10.10 versie , maar ik vind het best vervelend dus ik probeer het hier op dit forum ook maar eens aan te kaarten , misschien dat jullie hier ervaring mee hebben.

Ik heb mijn PC aangesloten op een 40 inch Samsung TV via HDMI , werkt allemaal perfect behalve het geluid.

Het geluid blijft gewoon uit mijn PC komen terwijl het beeld het wel goed doet. , Erg vaag als je het mij vraagt... , zelf het complete Ubuntu-forum weet hier geen oplossing voor , ik heb zoveel geprobeerd , ALSA Mixer instellingen veranderen etc , andere kabel , etc etc..:confused:

Ra Ra wat gaat hier nu fout ...

Met Windows werkt het geluid wel goed uiteraard dus het is echt een Ubuntu probleem. , dat is duidelijk.:thumb:

Heb nog een aantal fora afgelezen, maar volgens velen is de software van ubuntu gewoon nog niet in staat de audio ook via de HDMI door te voeren.
K zou er dus ook niet al te veel moeite aan besteden gezien het niemand is gelukt tot nu toe.

Aha....

Tja dat is duidelijk , maar ik moet zeggen dat dat wel erg slecht is van Canocial.

Na zoveel revisies van Ubuntu en dan nog steeds niet fatsoenlijk geluid via HDMI kunnen krijgen dan is dat wel erg slecht , ik vraag me af of ze daar wel aandacht aan besteden dan.:confused:

Aha....

Tja dat is duidelijk , maar ik moet zeggen dat dat wel erg slecht is van Canocial.

Na zoveel revisies van Ubuntu en dan nog steeds niet fatsoenlijk geluid via HDMI kunnen krijgen dan is dat wel erg slecht , ik vraag me af of ze daar wel aandacht aan besteden dan.:confused:

Even voor de goeie orde, het is Open Source, dus pak de code en bouw het er zelf in en release het.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan