HDMI kabel aangesloten tussen pc en beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

sikkink

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Hallo,

Sinds vandaag heb ik een hdmi kabel tussen mijn pc en het bijbehorende scherm.
Ik heb de resolutie op het hoogst staan ( wat ik voorheen met een dvi kabel ook had )
Maar heb ik rond het gehele beeld een zwarte balk...
Hoe kan ik dit verhelpen?

Mvg,

Onno Sikkink

Bijlagen

• beeld.jpg
    beeld.jpg
    96,2 KB · Weergaven: 54
Misschien toch je resolutie eens wijzigen en dan kijken of het weg is.

Is dat plaatje echt dat het zwart rond de helpmij afbeelding dat wat je dus op je beeldscherm ziet?

Ja heb ik gedaan, helpt niet. Resolutie moet op het hoogst staan ( 1980x108)_
Ja rond mijn scherm heb ik gewoon een zwart balk. Onder, boven en de 2 zijkanten...

Kan je soms op het scherm aanpassen, en als dat niet te doen is, kan je sowieso als je een AMD videokaart hebt het in ccc aanpassen.

Bij HDMI en overscan, die laatste op 0 zetten, er zijn nog een paar instellingen aldaar.

En hoe kom ik daar precies? HDMI en overscan? alvast bedankt...

Ik denk opeens, staat je beeldscherm soms nog op dvi als output? (of is het input, nou ja, je snapt me wel)

Ik heb hier een beeldscherm (tevens als tv te gebruiken) en die moet ik wel op hdmi zetten, toen ik hem aan mijn computer aankoppelde. Daarna niet meer hoor, want dan pakt hij het wel automatisch. Wellicht is dat bij jou ook zo?

Dat zou idd ook nog kunnen.. hoe kan ik dat veranderen? dus op HDMI zetten

Via je tv afstandsbediening en dan onder de knop source. Daar moest ik het veranderen, dan kan je kiezen naar output en dan kan je kiezen uit dvi, hdmi, en nog een paar opties.
En als je dan het juiste hebt aangeklikt zeg maar, dan hoef je dat maar 1x keer te doen.

Daarom ei ik ook in mijn bericht, dat ik een beeldscherm heb die tevens een tv kan zijn en dat ik daarom dat even moest veranderen.
En omdat je eerste DVI had en nu hdmi, kan je de output mischien moeten veranderen.

Waarom eigenlijk eerst dvi en nu hdmi?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan