hdmi kabel die raar doet

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
hallo.

we maken hier wel heel iets vreemds mee.

we hebben een televisie met digitaal van ziggo.

en verderop in de huiskamer een pc met een flat tv met hdmi aansluiting, die ik dus ook aan me pc hebt verbonden + tv antenne.

nu blijkt het opeens na 1 jaar niet meer te werken.

als ik de digitaal op de televisie aanzet in de huiskamer en ik ga vervolgens naar de andere kant van de kamer om mijn pc op te starten dan valt de digitale tv uit. en schakel de pc uit en onze digitale tv doet het weer.

nu ben ik op onderzoek gegaan, en div kabels eruit gehaald en kwam tot de volgende conclussie:

de hdmi kabel tussen de flat tv en me pc heb ik enkelt omgedraaid.

nu blijkt alles normaal te werken.

rara wat kan dit nu zijn geweest?????????

Dat is inderdaad vreemd. Heb je laatst nog een keer een totale stroomuitval gehad of is ergens de bliksem ingeslagen. Waarschijnlijk heb je door die te wisselen een soort van reset gedaan anders heb ik hier ook geen verklaring voor.

misschien is je kabel gewoon wat geoxideert geweest, en maakte deze na het omdraaien weer goed contact ;)

Dat is inderdaad vreemd. Heb je laatst nog een keer een totale stroomuitval gehad of is ergens de bliksem ingeslagen. Waarschijnlijk heb je door die te wisselen een soort van reset gedaan anders heb ik hier ook geen verklaring voor.

hmm heb idd nu een vaag vermoeden dat het zoiets kan zijn idd.

hier is het een keer flink te keer gegaan met de bliksem een grote klap vlakbij. maar gelukkig viel er niets uit. sindsdien heb ik wel last van van dit voorval.

inmiddels is het opgelost door mijn hdmi kabel om te draaien.

nu hoorde ik weer verhalen dat de stroom in nederland veranderd????

meer watt als anders... en soms helpt het als je stekkers e.d. even omdraait.
heel raar terwijl de polen het zelfde blijven, maar nu enkel over de andere kabel.

zal zoiets toch ook met de hdmi zijn?

vind het maar vaag allemaal. maar goed... dacht ff intresant voor dit topic, en een weetje.:cool:

In ieder geval heb je het wel mooi opgelost, al dan niet toevallig. Maar ja de spanning heb je er zodoende van af gehaald.
Kan wel een hoop gaan typen, maar hier een leuk artikeltje. Klikkerdeklik Wel een interessant dingetje. Stroom. Het lijkt allemaal normaal. :thumb:

In ieder geval bedankt voor de terugkoppeling en groet van Manamana. ;)

Dat het om een bliksem inslag of stroomstoring is gegaan vind ik wel extreem ver gezocht en erg onwerkelijk!

Dat het om een bliksem inslag of stroomstoring is gegaan vind ik wel extreem ver gezocht en erg onwerkelijk!
Misschien is hier een expert die er antwoord op kan geven. Ik had het ook maar over waarschijnlijk, het is ook zo maar een idee, en onwaarschijnlijk is het nu ook weer niet. En het antwoord van grote klap en bliksem zou dan toeval geweest kunnen zijn. Ik heb er verder dus ook geen ander zinnig antwoord op. ;)

wij hebben bv een cv ketel die het niet meer deed na de vervaning van een gas meter.

die gasmeter stond beneden in de hl, en die cv ketel op zolder.

nu blijkt de cv ketel niet te werken, na vervanging van de gas meter.

ik dat bedrijf gebeld...

ach klinkt raar, draai ff de stekker om en duw hem andersom in het stop contact.
wat denk je? idd hij doet t weer.

dus zal wel soort reset zijn met dingen als je even de kabel andersom/omgedraaid erin doet.

dacht t zelfde als voor me hdmi kabel.

hoewel t wel vreemd is idd.

ik denk dat het wel oxidatie moet zijn geweest, zijn het gold plated connectoren?

Dan is het geen oxidatie geweest.

Lees hier meer over.
ok zijn HDMI kabels voorzien van vergulde connectoren die vrij van oxidatie jaren lang mee kunnen gaan en ook de kwaliteit blijven behouden. En duurdere kabels zijn vaak gemaakt van mechanisch betere materialen, dit moet ervoor zorgen dat ze beter kunnen tegen het insteken in de HDMI aansluiting. Ik denk dan ook dat oxidatie in dit geval niet van toepassing is. klikje

In ieder geval laat ik dus het e.e.a. over aan een expert. We kunnen nog wel doorgaan zo, maar het is ook wel leuk om hierover van gedachte te wisselen. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan