HDMI kabel geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

5i5

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Berichten
376
Ik heb sinds kort een HDMI kabel, het beeld werkt perfect, maar het geluid niet.

Mijn laptop waar het geluid vanaf komt is een Samsung R505. Ik heb hiervan de chipset en geluidsdrivers geïnstalleerd. Daarnaast heb ik ook nog een Samsung programma'tje genaamd: EDM (Easy Display Manager) mini. Mijn televisie is een LG Flatron M2294D. Beide heb ik ongeveer een jaar geleden gekocht.

Ik heb hiervoor VGA gebruikt, hier gebruikte ik een VGA voor het beeld en nog een apart kabeltje om het geluid naar mijn tv te sturen. Dit werkt helaas ook niet meer, als ik de HDMI kabel in mijn tv steek pakt de tv namelijk niet meer het geluid van dit kabeltje.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Het liefst zou ik het geluid via de HDMI kabel sturen, maar als het niet anders kan gebruikt ik mijn audio kabel wel.

De Samsung drivers van mijn laptop staan niet meer op hun website, dus ik neem aan dat ik een update hiervan wel kan vergeten.
Het geluid op het EDM programma staat aan.
edm.png


De volume control options staan op HDMI (ik heb op Apply gedrukt), maar het geluid blijft uit de laptop komen.
hdmienabled.png
 
Hoi 5i5.

Nou ik nog nooit zo'n plat geslagen calculator gehad hoor.
Maar als ik hier zo iets als naar raden mag ,dan zet eens in windows bij Control Panel -> Hardware and Sound -> Sound ,en maak daar je speakers de default device.
En klik dan even configure wat je bij speakers dan ziet staan en stel je luidprekers in naar wat je heb.
Wat je daar moet instellen als de opstelling van hoe je luidspekers op je TV zijn weet ik niet nog wat of iets je moet instellen op TV dat hij nu moet weergeven maar heb het idee van meschien wel.

En vraag me eigenlijk ook nog af of er met een onboard audio nou niet in de bios er iets zou moeten of kunnen zijn om aan te geven dat geluid van je onboard audio moet worden weergegeven via de HDMI speakers (dat zijn bij jou opstelling de speakers van je TV).

Heel meschien vraag je waarom ik denk dat in windows de speakers als defauld device voor de weergave van het geluid moet staan ,dat is omdat een bij een film van een full HD formaat het geluid in de film zelf is verwerkt en daarom je videokaart een audio device heeft om er mee te kunnen werken en het door kan geven aan je geluidskaart die het op zijn beurt het weer naar je luidsprekers stuurd ,en voor windows het weergave apparaat is voor het geluid en het niet uit maakt of ze met intern kabeltje op je laptop zitten of aan het einde van een HDMI kabel.

Ben benieuwd of het geluid nu kan gaan werken.
 
Dank voor de tip, het heeft gewerkt! :thumb:

Ik snap niet helemaal waar die Volume Control Options bij het geluidsicoontje staan dan voor zijn maarja.

Ik heb nu de HDMI als default device. Als deze niet ingeplugd is worden automatisch de speakers gepakt.
hdmiplugged.png
hdmiunplugged.png
 
Ik weet ook niet waarom die Volume Control Options nou handig of makelijk voor moet zijn en ik heb dat icoontje gewoon uit gezet en is enige nutige wat ik er aan heb.:)

Ja dat is enige die windows dan over heeft ,het is makkelijk dat hij het uit zichzelf doet.

Bedankt voor de vriendelijkheid om dat aan me te laten zien en mee te delen.
Het laat mij weer zien hoe ik die techniek kan omgaan.

Veel plezier met je HDMI kabel nu het voor je werkt werkt.

Groetjes Ragdoll.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan